Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnlü, İlhan
dc.contributor.authorAltunbaş, Hüseyin
dc.date.accessioned2014-12-03T11:14:00Z
dc.date.available2014-12-03T11:14:00Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7824
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 173080en_US
dc.description.abstractEn eski kitle iletişim aracı olarak radyo değişen medya yapılanmasında hala önemli bir yere sahiptir. Bu etkisine karşın radyo şimdiye kadar teknik, programcılık ve hukuki yönlü olarak incelenmiş reklam aracı olma yönü hep geri plana itilmiştir. Bu sebeple çalışmanın Birinci Bölümünde radyonun reklam aracı olarak kullanımı radyo yayıncılığının başladığı yıllardan başlayarak günümüze dek incelenmiştir. İkinci Bölümde reklam aracı olarak radyo istasyonlarının yönetim, teknik, program, yayın akışı, reklam ve promosyon faaliyetleri ve reklam bölümlerinin yapısına göre özellikleri incelenmiştir. Üçüncü Bölüm radyo reklamlarının hazırlanması, kaydedilmesi ve medya planlaması doğrultusunda yayını na kadar geçen aşamaları değerlendirilmiştir. 1994 yılında itibaren özel radyoculukla birlikte sayısı da artan yerel radyolar, RTÜK kayıtlarına göre toplam radyo sayısının yaklaşık yüzde 90'ını (yüzde 87,9) oluşturmaktadır. Bu yüksek orana karşılık yerel radyoların reklam potansiyellerini etkin bir şekilde ortaya koydukları ve örgütsel yapılandırma içine girdiklerini söylemek mümkün değildir. Bu sadece yerel radyoların çözebilecekleri bir sorun olarak değerlendirilmemelidir. Türkiye'de yerel radyo dışında genel radyo yayıncılığının çözmesi gereken sorunlar vardır. Bu sorunların çözülmesi yerel radyonun reklam gücüne olumlu yansıyacak ve reklam aracı olarak etkin bir yapıya kavuşabilecektir. Tezin uygulama bölümü olan Dördüncü Bölümde, Türkiye'de yerel radyoların mevcut durumları incelenmiş ve reklam alma ve yayınlama sürecinin işleyişi reklam verenler ve aracıların (reklam ajansıarı, radyo reklam ajansıarı ve medya şirketleri) bakış açılarıyla değerlendirilmiş ve model önerilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRadyo reklamlarıen_US
dc.subjectRadyo yayınları -- Türkiyeen_US
dc.titleBaşlangıcından günümüze radyo ve radyo reklamcılığı, Türkiye'de yerel radyo istasyonlarının reklam aracı olarak kullanılışı, sorunları ve model önerisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage[VIII], 218 s.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster