Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürgen, Haluk
dc.contributor.authorKarademirlidağ, İdil
dc.date.accessioned2015-10-20T05:17:24Z
dc.date.available2015-10-20T05:17:24Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7834
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 341508en_US
dc.description.abstractKonu yönetimi; bir kurum veya çıkar gruplarını olasılıkla etkileyecek ortaya çıkabilecek eğilimlerle ilgili olan noktalar veya sorunlara yönelik uygun eylemi alan ve bunu tahmin eden bir yönetim sürecidir. Konu yönetimi kamu politikası sürecinde, kurumsal çıkar ve hakları, paydaşlarınkiyle karşılıklı denge içinde artırma amacı doğrultusunda kurumsal ve toplumsal kaynakların yönetimidir. Paydaş beklentilerini belirleyerek kurum ve paydaşları arasındaki boşluğu kapatabilmek için halkla ilişkiler uzmanları kamu politikası süreci içinde konuları değerlendirmelidir. Konu yönetimi, konuları teşhis etmeyi, onları analiz etmeyi, öncelikleri belirlemeyi, program stratejilerini seçmeyi, hareket ve iletişim programlarını yürütmeyi ve verimliliği değerlendirmeyi içermektedir. Bu nedenle ilk bölümde stratejik konu yönetimi nedir, stratejik kurumsal planlamanın bir parçası olarak nasıl biçimlendirilmelidir, stratejik konu yönetimine neden ihtiyaç duyulmuştur gibi konulara değinilerek temek stratejik konu yönetimi kavramı açıklanmıştır. Stratejik konu yönetiminin temeli kamu politikasını belirlemek, biçimlendirmek ya da kamu politikası yönünde kurumu stratejik olarak yönetmektir. İkinci bölümde kamu politikası nedir, nasıl oluşur? Kamuoyunun kamu politikası oluşumundaki yeri ve son olarak da kurumların kamu politikasını stratejik olarak belirleyip, biçimlendirme ve yönetmelerinin önemi açıklanmıştır. Stratejik konu yönetimi süreci kurumlara kamu politikası sürecini anlamada ve bu süreci yönetmede yol göstericidir. Yine bu bölüm de etkili stratejik konu yönetimi iletişimini açıklanarak, halkla ilişkiler açısından stratejik konu yönetiminin önemi ortaya konulmuştur. Çünkü Konu yönetimi yalnızca iletişim, yalnızca kamu politikasıeğilimlerinin analizi ya da kurum planlaması değildir. Bu etkinliklerin idari seviyede bütünleştirilmesiyle kurum hızla değişen politik ve sosyal çevreye onun bir parçası olarak varolabilir. Bu nedenle halkla ilişkilere geçmişte olmadığı kadar çok sorumluluk ve görev düşmektedir. Üçüncü Bölümde bu güne kadar literatürde ortaya çıkan tüm Stratejik Konu Yönetimi Modelleri incelenmiştir. Amaç bu modelleri analiz ederek, Jenerik ilaç konusunu yönetebilmek için uygun olan en temel çerçeveyi ortayaçıkarmak ve Türkiye genelinde bir stratejik konunun yönetilme biçimini ilgili taraflar bazında incelemektir. Tezin son bölümü araştırma bölümünde bu nedenle ilgili taraflarla derinlemesine görüşme yaparak, onların temsil ettikleri gruplar bazında jenerik ilaç konusunun değerlendirilmiş ve konunun daha etkili yönetilmesinde önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStratejik planlamaen_US
dc.subjectHalkla ilişkileren_US
dc.subjectPazar araştırmasıen_US
dc.subjectJenerik ilaçlar -- Pazarlamaen_US
dc.titleHalkla ilişkilerde stratejik konu yönetiminde jenerik ilaç konusunun incelenmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 232 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster