Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBir, Ali Atıf
dc.contributor.authorBaygül Özpınar, Şaha Burcu
dc.date.accessioned2015-10-12T18:05:52Z
dc.date.available2015-10-12T18:05:52Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7845
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 552771en_US
dc.description.abstractTürkiye'de yapılan itibar araştırmalarında ölçekler, ulusal boyutta gerçekleştirilmiş keşifsel araştırmalara değil, yazında bulunan ve yurtdışında kullanılan itibar kriterlerine dayandırılmaktadır. Bu araştırma, Türkiye'de gerçekleşen ve gerçekleşecek itibar araştırmalarında bu boşluğu doldurmayı; Türkiye'de yaşayan ve Türk izleyici kitlesini oluşturan bireylerin "itibarlı şirket" tanımlamalarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bir başka deyişle amaç, kurumsal itibarı Türkiye'de, genel halk-tüketici perspektifinden ölçebilecek bir araç geliştirmektir. Bu aracı oluşturabilmek için kurumsal itibarı oluşturan öğeleri anlamak gerekmektedir.Araştırma iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada, genel tüketicinin itibar kavramına yüklediği anlamlar ile kurumsal itibarı oluşturan ve gelişimini etkileyen unsurların neler olduğuyla ilgili genel bir çerçeve çizmek üzere fokus gruplar oluşturulmuştur. İkinci aşamada anket tekniğiyle araştırmanın ilk aşamasında elde edilen bulgular daha büyük bir örneklemle test edilmiş, buna ek olarak itibarı oluşturan etkenlerin bu oluşumdaki rolleri araştırılmıştır.Yapılan faktör analizinde itibarı etkileyen 6 faktör olduğu ve bu faktörleri 26 değişkenin oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Bu faktörler; Güven, İş Ortamı, Sosyal Sorumluluk, Yenilikçilik ve Liderlik, Bilinirlik ve Hedef Kitleye Yakınlıktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectŞirket imajıen_US
dc.subjectİletişim, Organizasyonlardaen_US
dc.subjectÖrgütsel etkililiken_US
dc.titleKurumsal itibarın ölçümü : Türkiye'ye yönelik ölçek geliştirme çalışmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 138 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster