Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzsoy, Yahya, 1926-1996
dc.contributor.authorTunçkan, Ergun
dc.date.accessioned2015-07-15T21:29:38Z
dc.date.available2015-07-15T21:29:38Z
dc.date.issued1987
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8438
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 6516en_US
dc.description.abstractAraştırmada; grafik iletişimin etkili gücünden "İletişim Etkileşim" yoluyla yararlanılması düşünülmüştür. Toplumda Enerji Tasarrufu bilincini yaratmada esas alınacak sloganların seçimi, bireyin güdü kaynaklarını test etmekle saptanmaya çalışılmıştır. Toplumda Enerji Tasarrufu bilincinin oluşturulması, bireyin güdülenmesi ile gerçekleşebilir. Bu güdülenmede Grafik Sanatların uyaran olarak kullanılması düşünülebilir. Grafik iletişiminin özellikle gözönünde bulundurulduğunda, Enerji Tasarrufu bilincinin yaratılmasında etkili olması beklenmektedir. Bu yapılırken araştırma bulgularına dayalı olarak Enerji Tasarrufu konusunda bireyin ülke ve kendi ekonomisine katkısından hareket edilebilir, ya da bireyin akılcı duygularına hitap edilebilir, daha başka kaynaklarından yararlanılabilir. Güdü kaynaklarının etkinliği ve bu etkilenmede cinsiyet, yaş öğrenim durumu, görev statüsü, medeni hal, ailenin fert sayısı, gibi sosyo-ekonomik değişkenler farklılık yaratmakta mıdır? Bu sorulara yanıt aramak için Eskişehir Anadolu Üniversitesi çalışanlarından 100 denek üzerinde anket düzenlenmiştir. Örnekleme giren 100 denek, Basit Tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmada deneklere sosyo-ekonomik düzeylerinin belirlenmesi için sekiz soru sorulmuştur. Ayrıca, güdü kaynakları dışında, grafiğin etkinliğini yansıtan diğer değişkenler kontrol altına alınarak verilen dört afişin en çok etkilenene "1" sonrakine "2" vermek suretiyle 1, 2, 3 ve 4 şeklinde numaralanması deneklerden istenmiştir. Toplumda Enerji Tasarrufuna katkıda bulunma bilincinin nasıl oluşturulabileceği konusunda yapılan bu araştırma sonucuna göre sosyo-ekonomik değişkenler ile güdü kaynakları arasındaki ilişkinin toplumda sıklıkla anlamlı bir fark oluşturmadığı gözlenmiştir. Ankette, Eskişehir Anadolu Üniversitesi çalışanlarından oluşan 100 kişilik grubun tercih sıralamasında ulusal çıkara hitap eden afişin ön sırada yer aldığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrafik sanatlaren_US
dc.subjectGörsel iletişimen_US
dc.subjectİletişim, Sanattaen_US
dc.titleGrafik iletişiminde sosyo-ekonomik değişkenlerle güdü kaynakları arasındaki ilişkien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage73 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record