dc.contributor.advisor | Güleryüz, Kezban | |
dc.contributor.author | Bacaksız, Gürsoy | |
dc.date.accessioned | 2003-05-22T16:28:59Z | |
dc.date.available | 2003-05-22T16:28:59Z | |
dc.date.issued | 1986 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/8443 | |
dc.identifier.uri | | en_US |
dc.description | Tez (Yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 11943 | en_US |
dc.description.abstract | Çevre incelenecek olursa, tüm objelerin iletişim sonucu meydana getirildiği görülebilir. Bir kişi veya ögeyle, bir konu hakkında bilgi, fikir ve tecrübe ortaklığı kurulması durumu iletişimin kapsamını belirler. Sibernetik bilimi ise iletişim, bilgi alış verişi olarak nitelendirmektedir. Bu disipline göre; Toplum ve öğeler ancak iletişim ile anlaşılabilir. İletişimin yetersizliğinde ise değerlendirme yanlış olarak yapılacak ve varılacak yargıda o ölçüde yanlış olacaktır. İletişim; bilgi ve düşüncenin bir aracı ile ortaya konmuş halidir. Bilgi; çeşitli yöntemlerle kazanılıp, iletişim süreci içinde tekrar kullanılır. Bilginin ve çevredeki düzenin algılanması, "öğrenme eylemi" sonucu meydana gelir. Hangi yoldan olursa olsun, öğrenmede bilginin hafızada birikimi önemli rol oynar. Objeler görsel bilginin algılanıp hafızada birikimi sonucu tanınabilir. Bir objenin tanımlanabilmesi için bilgilerin belirlenmesi, derlenmesi ve değerlendirilmesi gereklidir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.subject | Algı | en_US |
dc.title | İki boyutludan üç boyutlu görüntüye | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | VI, 71 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |