Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTopuz, Hıfzı, 1923-
dc.contributor.authorÖzer, Atila, 1949-2011
dc.date.accessioned2014-07-09T10:39:07Z
dc.date.available2014-07-09T10:39:07Z
dc.date.issued1985
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8444
dc.identifier.urien_US
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 7579en_US
dc.description.abstractReklamı, gerek içerik açısından ve gerekse görsel açıdan daha etkili kılmak, yaratıcı bölüm çalışmalarında her zaman çözülmesi gereken bir problem olmuştur. Bu araştırmada, yaratıcı bölüm için problem olan içerik ve görsel etkinlik çalışmalarında karikatürün kullanımı çözümlenmeye çalışılacaktır. Reklamın etkin olması hem reklam veren, hem de reklam yapıcıları tarafından arzulanan ya da varılmak istenen en önemli hedeflerden biridir. Bu yüzden ajanslar tarafından hazırlanan reklamlarda; -Psikolojik olma -Dikkat çekme -İlgi uyandırma -İstek yaratma -Bellekte yer etme -Hatırlanabilir olma özellikleri sürekli dikkate alınmaya çalışılmaktadır. Özellikle insanı ilgisini çekme açısından değerlendirildiğinde, karikatür; reklamlar için vazgeçilmez bir tür olmalıdır. Zira Fransa'da yapılan bir inceleme, gazetelerdeki politik haberleri okuyucuların %60'ının, uluslararası haberleri %50'sinin, ekonomik haberleri %20'sinin, karikatürleri ise %95'inin izlediğini ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKarikatür ve çizgi romanlaren_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.titleReklamlarda karikatürün kullanımıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage88 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster