İletişim düşüncesinin gelişimi ve eğitim-öğretim boyutlarıyla bir model denemesi
Özet
Üç ana bölüm'den oluşan bu çalışmanın birinci bölümündei iletişim kavramının tarihi gelişimi kısasa özetlendrkten sonra bellibaşlı iletişim kavram ve modelleri (Shannon Weaver, Berio, Schramm, Gerbner, Riley-Riley vb.), ağırlıklı olarak süreç kavramı bağlamında tartışılmaltadır. Yine birinci bölümde ele alınan bir başka konuda kitle toplumu tartışmaları ile iletişim araştırmaları arasındaki ilişkilerdir. Daha sonra, iletişim araştırmalarının bilimsel ilişki çevresi ve yeni bir bilimsel araştırma alanı olarak iletişim araştırmalarının geleceği sorunu gündeme getirilmektedir. İkinci Bölüm'de, İletişim Eğitimi ve Türkiye'deki Uygulama" başlığı altında,özellikle program geliştirme açısından iletişim eğitimi konusu tartışılmakta ve Türkiye'deki eğitim-öğretim programları eleştiriler bir yaklaşımla değerlendirilmektedir. Üçüncü Bölüm'de ise iletişim eğitim ve öğretimdeki yeni gelişmelerin ışığı altında bir model önerisi geliştirilmekte ve bu modelin Türkiye için uygulama koşutları araştırılmaktadır. Sonuç bölümünde, ele alınan konuların felsefi temelleri kısaca özetlenmekte ve iletişim araştırmalarının, yeni bir araştırma projesi olarak eleştirel bakış açısını yitirmemesi için gözönünde bulundurması gereken bazı önkoşullara dikkat çekilmektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8447Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [79]