Otel işletmelerinde halkla ilişkiler ve reklamcılık
Özet
Otelcilik endüstrisi, yeryüzündeki en eski endüstrilerden biridir. Yalnız, ilk safhayı endüstri olarak değil de, hancılık olarak düşünebiliriz. Otelcilik zamanla gelişerek, bugün pek çok ülkenin temel gelir kaynağı haline gelmiştir. Başlangıçtan bugüne kadar otelcilikteki temel amaç, insanlara evleri gibi rahat bir ortam yaratmaktı. Eskiden kuralları hancı tayin ediyor, insanlar ise sadece paralarını ödeyen müşteriler olarak kabul ediliyorlardı. Günümüzde bu durum değişti. Kurallar geniş ölçüde müşteri isteklerine göre belirleniyor, otel sahipleri veya yöneticiler de insanları misafir olarak değil, müşteri olarak kabul ediyorlar. XIX. yüzyıl sonlarında ve XX. Yüzyıl başlarında, otelcilik sektöründe, otel sayısının artışı yanında, müşterilere sunulan hizmetlerin niteliğinde de önemli gelişmeler oldu. Bu dönemde, otelcilik sektörü pazarlama anlayışını benimsemeye başladı. Daha önemlisi, satış ve reklam yönünden, otelcilik endüstrisi en muhafazakar iş kollarından biriydi. Yakın zamana kadar otellerin kendilerini tanıtmak için yaptıkları tek çaba müşterilerine tanıtıcı broşürler gödermekti. Günümüzde bu durum tamamiyle farklıdır. Oteller, müşteri çekmek için halkla ilişkiler ve reklamlardan yararlanmak, diğer bir deyişle, otel hizmetlerini tüketim malları gibi satmak zorundadırlar. Bu çalışmanın amacı, günümüzdeki otel işletmelerinin sunduğu ana hizmetleri (yatma ve yiyecek-içecek) ve yan hizmetleri (eğlence, restoran, bar, sauna, yüzme havuzu, kuru temizleme vb.) müşterilerine tanıtmak ve onlarla iyi ilişkiler kurmak için yaptıkları faaliyetleri açıklamaktır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8451
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [137]