Türkiye'de iletişim fakültelerinin halkla ilişkiler ve tanıtım bölümlerinde yapılan öğretimin yeterliliğine ilişkin araştırma
Özet
Halkla ilişkiler eğitimi konusunda Dünya'da ve kısmen Türki- ye'de pek çok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmaların ortak sonuçları halkla ilişkiler öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda eğitim- cilere fikir verecek niteliktedir. Buna göre iyi bir halkla ilişkiler ders programının genel kültürü de içine alarak ileşitim ağırlıklı ol- ması gerektiğidir. Bu konuda IPRA halkla ilişkiler öğretimi görenlerin iletişim ve halkla ilişkiler dışında, sosyal ve beşeri bilgileri de kapsayan bir öğretim programı gerekliliği üzerinde durmaktadır. Yapılan araştırma kapsamında incelenen Amerika'daki beş üni- versitenin ve Türkiye'deki beş üniversitesnin halkla ilişkiler bölüm- lerinin ders programları ele alındığında, başarılı bir meslek hayatı için temel olan Sosyal ve Beşeri Bilimlere kredi olarak daha fazla yer verildiği görülmektedir. Öte yandan halkla ilişkilerin bir meslek olarak kendi stan- dartlarını kontrol edebilmesi ancak öğretim sürecinin gözden geçiril- mesi ile mümkündür. Bu amaca yönelik olarak halkla ilişkiler ve tanı- tım öğretiminin nitelikli şekilde verilip verilmediği ve halkla iliş- kiler öğretiminin üniversitelerdeki durumu ile ilgili görüşlerin orta- ya konması gerekir. Bu bağlamda yapılan araştırma İletişim Fakülteleri Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri, te- mel (branş) dersleri veren öğretim üyeleri, halkla ilişkiler müdürleri ve çalışanları ile sınıflandırılmıştır. Araştırma tesadüfi örnekleme metodu seçilerek yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre İletişim Fakülteleri Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümlerinde verilen öğretim ile ilgili olumsuz görüşlerin yoğun olması öğretimin yetersiz olduğu görüşünü desteklemektedir. Bu yetersizliğin giderilmesi için en yoğun öneri ise staj (uygulama) ile ilgilidir. Stajların yaz aylarında değil de öğretim yılı içersinde yapılması, yabancı dile ağırlık verilmesi ve bu bölümlere öğrencilerin bilgi ve yetenek sınavı ile alınması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8482
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [137]