Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAvcı, Nabi
dc.contributor.authorAkdoğan, Yalçın
dc.date.accessioned2014-07-01T16:00:09Z
dc.date.available2014-07-01T16:00:09Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8485
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 99713en_US
dc.description.abstractTelevizyon yayınlarının başlaması gazetelerin sarsıntı geçirmesine sebep oldu. Avrupa'da birçok gazete kapandı. Kimisi kendi yapılarına uygun yenilikler bulmak yerine televizyona öykünme yolunu seçtiler; kimileri ise televizyonu görmemezlikten gelmeye, televizyon programlarını yayınlamamaya yöneldiler. Gazeteyi görsel-işitsel medyadan ayıran temel özellik yazı unsuru ve gazetenin basılı olmasıdır. Fotoğraf, resim ve grafik yanında yazı, gazetenin asli ögesidir. Gazete isteğe ve iradeye bağlı, önyetenek ve bilgi gerektiren, aktif katılım ve bireyselliğin kesiştiği, yalnız gerçekleşen bir iletişim süreci sunar. Televizyon ise mahremiyetin ortadan kalktığı, kolay algıya dayalı bir özellik- tedir. Televizyondaki görüntüye karşı, fotoğraf gazetenin yazıyı tamamlayan unsurudur.Fotoğraf, imgesele dayalı, yorumu kolaylaştıran, dolayısıyla öznelliği egemen kılan özelliklere sahiptir. Gazete yazısı, yeniden kurduğu dış gerçeği sürekli yineler ve durağan- laştırıcıdır; dış dünyayı parçalara bölmekte ve parçalı algılamaya sebep olmaktadır. Yazılı iletişimde bilgi akışı çizgisel bir örgütlemeyle gerçekleştirilmekte, yazılı kültür disiplinli, mantık- sal bir uslamlama yöntemi ve toplumsal örgütleme biçimi geliştirmekte- dir. Televizyon ise daha az çizgisel, sözlü kültürü çağrıştırıcı bir yapıdadır. Televizüel anlatım öyküseldir, televizyon epizodik, dizisel bütüncül ve dramatik bir anlatıma sahiptir ve düşsel bir dünya sunar. Seriyal anlatısı, doğrudan bilinçaltına, insanın imgelem (hayal) dün- yasına, antropolojik mite ve cinsel arzuya seslenebilmektedir. Tele- vizyon heterojen, çok metinli, karmaşık ve postmodern bir yapıdadır. Televizyonda renk unsuru ilginçlik, görkem, devinim, çekicilik özelliğinin yanında; çocuklaştırıcı, eğlendirici, oyalayıcı bir etki- ye de sahiptir. Televizyon haberinin algılanmasında nesnel bir dış gerçek yerine, imgesel bir dışgerçeğe katılım olur. Gazete-TV rekabetinde ayakta kalanlar, düşünce ve yoruma yer veren, organın yapısal özelliklerini önplana çıkaran, televizyonun cazip yönleriyle rekabete kalkışmayanlar oldu. Çağı değerlendiren, yeni atılım ve girişimlerde bulunan; çekici dinamik fotoğraflar ve olayları aydınlatan yorumlar aktaran gazeteler okuyucuyu çekmeyi başardılar.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKitle iletişim araçları -- Sosyal yönleren_US
dc.titleTemel özellikleri açısından gazete-televizyon etkileşimi ve gazete-televizyon etkileşimini yansıtan uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVII, 90 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster