dc.contributor.advisor | Şeniş, B. Fethi | |
dc.contributor.author | Öztürk, M. Canan | |
dc.date.accessioned | 2014-06-13T11:43:59Z | |
dc.date.available | 2014-06-13T11:43:59Z | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/8491 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 109650 | en_US |
dc.description.abstract | Yabancı dil eğitimi, Türkiye'de üzerinde önemle durulan eğitim alanlarından biridir. Yabancı dil eğitimini daha ileri seviyeye çıkarabilmek için pek çok çalışma yapılmaktadır.Bilgisayar destekli öğretim de bu çalışmalardan birisidir. Yabancı dil öğretiminin temel ilkeleri ele alındığında bilgisayar destekli öğretim tekniğinin kullanılmasında bir sakınca olmadığı tam tersine bu yaklaşımın yabancı dil öğretimine önemli katkılar sağlayabilecek potansiyele sahip olduğu görülmektedir. Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi (BDDÖ) çalışmaları yabancı dil öğretimi için destek sağlayacak nitelikte olmasına rağmen, bu çalışmaların yetersiz kaldığı ya da istenen düzeye ulaşmadığı görülmektedir. Türkiye'de Bilgisayar Destekli Öğretim çalışmalarının henüz yeni olmasından kaynaklanan birtakım sorunların yaşanması doğaldır. Bu çalışmada BDDÖ sorunlarının çözümü için yapılan çalışmalara destek sağlanması amaçlanmıştır. Türkiye'de BDDÖ programlarında, diğer ders yazılımlarında olduğu gibi bir standart sorunu yaşanmaktadır ve BDDÖ'ne yönelik kaliteli ders yazılımlarının üretilmesine ihtiyaç vardır. Ayrıca piyasada satılmakta ve kullanılmakta olan BDDÖ programlarının seçiminde doğru karar verebilmek için programların değerlendirilmesine yönelik belirli kriterlerin saptanması gerekir. Üretilen programların ihtiyaca ve amaca yönelik olup olmadığı değerlendirilmelidir. Özellikle tasarım ve üretim sırasında yapılan değerlendirmeler, tasarımcıya, üretilen programdaki eksiklik ve hataları düzeltme şansı yaratacaktır. Yapılan değerlendirmeler, daha kaliteli bir yazılım üretme konusunda oldukça etkili olacaktır. Daha kaliteli yazılım üretme ve üretilmiş yazılımların seçimi ile ilgili çalışmaları desteklemek üzere yapılan değerlendirmeler büyük ölçüde yarar sağlayacaktır. BDDÖ yazılımında bulunması gereken nitelikleri içeren bir formun oluşturulması BDDÖ yazılımı üretme konusunda çalışmak isteyenler için de bir kılavuz niteliği taşıyacaktır. Bu çalışma kapsamında, BDDÖ konusunda bir standart oluşturmak üzere bir yazılım değerlendirme formu oluşturulmuştur. Form, yazılım geliştirme sürecinde tasarımcı tarafından kullanılabileceği gibi üretilmiş yazılımlar arasından kaliteli olanı ve ihtiyacına cevap verecek nitelikte olanı seçmek amacıyla da kullanılabilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilgisayar destekli öğretim -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Ders kitapları -- Yazarlık | en_US |
dc.subject | Dil ve diller -- Öğretim | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli dil öğretiminde yazılım değerlendirme | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 106 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |