Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürgen, Haluk
dc.contributor.authorUztuğ, Ferruh
dc.date.accessioned2006-02-20T15:55:17Z
dc.date.available2006-02-20T15:55:17Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8492
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 109676en_US
dc.description.abstractSiyasal aday ya da partilerin seçim dönemlerinde seçmenlerle kuracağı iletişimin özellikleri ve biçimi propagandadan farklı bir yapıyı gerekli kılmaktadır. Bu gerekliliğin en önemli nedenleri kitle iletişim araçlarının artan etkisi ve siyasal kampanya planlaması ve stratejisinde araştırmalara duyulan ihtiyaç olarak kabul edilmektedir. Siyasal aday ya da partiler, siyasal sistem içinde özellikle seçim kampanyalarında hedeflerine ulaşmada sözü edilen gereksinimleri karşılamak için parti dışından bir çok profesyonel hizmet almak durumunda kalmışlardır. Bu durum, seçmenleri etkileme ve bilgilendirmede temel bir rolü ve işlevi olan siyasal kampanyaların planlanmasında kullanışlı ve işlevsel bir çerçeveyi zorunlu hale getirmiştir. Bu anlamda siyasal kampanya yönetimi ve planlanmasında pazarlama yaklaşımı, siyasal aday ya da partilere bütünleşik ve işlevsel bir çerçeve sunmaktadır. Siyasal kampanya planlamasında pazarlama yaklaşımı, siyasal aday ya da partilerin, bir başka deyişle ''siyasal ürünün'' seçmenlerin beklentilerine uygun olarak geliştirilmesi ve seçmenler tarafından tanınır ve beğenilir olması için gerçekleştirilen iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi çabalarının kurallı ve bütünleşik şekilde ele alamasında bir ana plan sunmaktadır. Bu nedenle günümüz siyaset koşullarında siyasal kampanya planlamasında pazarlama yaklaşımı geçerliliğini ve önemini gün geçtikçe artırmaktadır. Siyasal kampanya planlamasında profesyonellerin önemli görevler üstlenmesine parelel olarak günümüz kampanyalarında siyasal aday merkezli bir eğitim ortaya çıkmıştır. Bu eğilimin nedenleri arasında siyasal adayların siyasal partilerle olan ekonomik ve siyasal bağlarının zayıflaması, kitle iletişim araçlarının gelişmişlik düzeyinde adayların güçlü parti destekleri olmaksızın tanınırlılıklarını artırabilme olanağı bulmaları önemli bir yer alır. Ayrıca çağdaş demokratik sistemlerde sivil örgütlerin ve baskı gruplarının siyasal katılım yolları aracılığı ile siyasette önemli bir yer edinmesi, siyasal adayların partilerin yanısıra hem ekonomik hem de siyasal olarak dayanabilecekleri önemli bir desteği oluşturmaktadır. Sözü edilen gelişmelere ek olarak siyasal rekabetin yapısında siyasal partilerin seçmenlerin gözünde farklı konumlandırılmasına ....en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSiyasal reklamcılıken_US
dc.subjectSeçim kampanyalarıen_US
dc.titleSiyasal kampanyalar ve aday imajıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage[6], 140 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster