Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBarkan, Murat
dc.contributor.authorAydın, Cengiz Hakan
dc.date.accessioned2014-12-02T14:05:01Z
dc.date.available2014-12-02T14:05:01Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8529
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 137983en_US
dc.description.abstractEğitim iletişiminin bilimsel bir çalışma alanı olarak 1960'larda kabul edilmesinden bugüne kadar yaklaşık 40 yıl geçmesine karşın, bu alanın kavramsal sınırları ve tanımı konusunda henüz bir uzlaşmanın sağlanamadığı gözlenmektedir. Bu çalışma, eğitim iletişiminin alan kimliğinin belirginleştirilmesine yardımcı olmak amacıyla uzman görüşlerine ve alanyazındaki kaynaklara dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya, Türkiye'de eğitim iletişiminin kuramsal gelişimine katkı sağlayan araştırmacılar ve eğitim iletişiminin uygulama boyutunda çalışan geliştirmeciler katılmışlardır. Birbirlerinden uzakta ve biraraya getirilmeleri güç olan bu uzmanların eğitim iletişimi alanının farklı yönlerine ilişkin görüşlerini almak için üç turlu bir uygulamayla Delfi tekniği kullanılmıştır. Böylece, uzmanların hem eğitim iletişiminin farklı boyutlarına hem de ölçeğin yapılandırılmasına ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma, ölçeğe ilişkin araştırmacı ve geliştirmeci arasında genel düzeyde anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Ancak, alanı tanıma ve tanıtma kategorisiyle birlikte bazı alt boyutlara ilişkin uzman gruplarının görüşleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bu bulgulara, alanyazına ve yapılan tartışmalara dayanarak, araştırma kapsamında eğitim iletişimi uzmanlarının sahip olması gereken 16 yeterlik, alanda yaşanan 10 sorun ve alanın geleceğine yönelik 19 eğilim saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim, Eğitimdeen_US
dc.subjectDelfi tekniğien_US
dc.subjectEğitim teknolojisien_US
dc.titleEğitim iletişiminin alan kimliğini oluşturmaya yönelik betimsel bir araştırmaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 170 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster