Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürgen, Haluk
dc.contributor.authorUztuğ, Ferruh
dc.date.accessioned2015-01-30T11:10:40Z
dc.date.available2015-01-30T11:10:40Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8544
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 143946en_US
dc.description.abstractDeğişen pazar koşulları ve artan rekabette ürünler arasında somut, açık farkların azalması, markayı ve markalama yaklaşımlarını etkilemektedir. Günümüzde rekabetçi üstünlük ürünlerin işlevsel faydasal özelliklerinden çok marka -adı- ile şekillenmektedir. Markaya bağlı rekabetçi üstünlük, tüketim kültürünün etkisiyle sembolik ve duygusal bir boyuta taşınmaktadır. Tüketim kültürü bağlamında ürünler, kullanım değerinden çok sembolik bir değerde algılanmaktadır. Markaların sembolik ve kültürel bir anlama sahip olmasında en önemli araç, kültürel bir iletişim biçimi olan reklamcılıktır. Reklamcılık, tüketicilerin zihninde kendilerine -benliklerine- yönelik imajlar yaratmada en etkin araçlardan biridir. Çalışma marka yapılandırmanın değişen özellikleri ve tüketim kültürünün reklam yaratıcı stratejisi üzerindeki etkilerini incelemektedir. Bu çalışma, sadece gelişmiş ülkeleri değil, gelişmekte olan Türkiye gibi ülkeleri de etkileyen tüketim kültürünün Türk reklamcılığındaki etkilerini inceleyen bir araştırma ile desteklenmektedir. Bu araştırma, transformasyonel ve bilgisel mesaj türleri ve mesaj sunum özellikleri ile birlikte marka-tüketici ilişkisinin reklamlarda nasıl kurulduğunu incelemektedir. Buna göre içerik analizi yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmada şu sorular ya da hipotezler geliştirilmiştir. A) Türkiye'de yayımlanan reklamlarda transformasyonel mesaj stratejileri ve sunum özellikleri bilgisel mesaj stratejilerine göre daha çok kulanılmaktadır. B) Transformasyonel reklamlarda marka-tüketici ilişkisi hangi biçimlerde kurulmaktadır? Araştıma sonuçlarına göre Türkiye'de bilgisel mesaj stratejilerine göre transformasyonel mesaj stratejilerinin kullanımının, hemen her ürün grubunda belirgin bir şekilde arttığı gözlemlenmektedir. İkinci olarak, Türkiye'de yayımlanan transformasyonel ya da imaj reklamlarında tüketim kültürü değerlerine bağlı olarak benlik/kimlik ifadeleri ve yaşam biçimi önerilerinin reklam mesajlarına ve sunum yaklaşımlarına yansıdığı görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTicari markalaren_US
dc.subjectReklamcılık -- Markalı ürünleren_US
dc.titleReklamda marka yapılandırma stratejileri ve uygulamalarıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVII, 235 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster