Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYüksel, Ahmet Halûk
dc.contributor.authorErgül, Hülya
dc.date.accessioned2016-04-04T15:30:11Z
dc.date.available2016-04-04T15:30:11Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8552
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 173213en_US
dc.description.abstractBu araştımada, uzaktan öğretim öğrencilerine ilişkin karakteristikler (demografik, kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi, başarı amaçları) ile öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 124 birinci sınıf uzaktan öğretim öğrencisi oluşturmuştur. Kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi ve başarı amaçlarına ilişkin maddelerin yer aldığı ölçek, 5'li Likert tipi ölçeğe göre hazırlanmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını belirlemek için çalışma kümesindeki her bir öğrenci için, ölçeğin uygulandığı ders yılına ilişkin akademik başarı puanı hesaplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, ortalama, standart sapma, pearson korelasyonu ve Z testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde, kendi kendine yeterlik beklentisi, ile akademik başarı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Kendi kendini düzenleme becerisi ve başarı amaçları ile öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişki anlamlı değildir. Öğrencilerin yaşları ile; akademik başarı, kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi ve başarı amaçları arasındaki ilişki anlamlı değildir. Akademik başarı, kendi kendine yeterlik beklentisi ve başarı amaçları cinsiyete göre farklılık göstermemekle birlikte, kız ve erkek öğrenciler, kendi kendini düzenleme becerisi bakımından birbirinden anlamlı bir farklılık göstermektedir. Akademik başarı, kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi, başarı amaçları öğrencilerin iş durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi ve başarı amaçları arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan öğretimen_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectRehberlik, Yükseköğretimdeen_US
dc.titleUzaktan öğretimde öğrenci karakteristikleri ile akademik başarı ilişkisi ve Anadolu Üniversitesi'nin Eskişehir'deki akademik danışmanlık derslerine katılan öğrenciler üzerinde bir uygulamaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 108 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster