dc.description.abstract | Bu araştımada, uzaktan öğretim öğrencilerine ilişkin karakteristikler (demografik, kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi, başarı amaçları) ile öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 124 birinci sınıf uzaktan öğretim öğrencisi oluşturmuştur. Kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi ve başarı amaçlarına ilişkin maddelerin yer aldığı ölçek, 5'li Likert tipi ölçeğe göre hazırlanmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarını belirlemek için çalışma kümesindeki her bir öğrenci için, ölçeğin uygulandığı ders yılına ilişkin akademik başarı puanı hesaplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, ortalama, standart sapma, pearson korelasyonu ve Z testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde, kendi kendine yeterlik beklentisi, ile akademik başarı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Kendi kendini düzenleme becerisi ve başarı amaçları ile öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişki anlamlı değildir. Öğrencilerin yaşları ile; akademik başarı, kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi ve başarı amaçları arasındaki ilişki anlamlı değildir. Akademik başarı, kendi kendine yeterlik beklentisi ve başarı amaçları cinsiyete göre farklılık göstermemekle birlikte, kız ve erkek öğrenciler, kendi kendini düzenleme becerisi bakımından birbirinden anlamlı bir farklılık göstermektedir. Akademik başarı, kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi, başarı amaçları öğrencilerin iş durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Kendi kendine yeterlik beklentisi, kendi kendini düzenleme becerisi ve başarı amaçları arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. | en_US |