Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEroğlu, Erhan
dc.contributor.authorYılmaz, Ali, 1964-
dc.date.accessioned2015-10-13T17:50:52Z
dc.date.available2015-10-13T17:50:52Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8563
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 458632en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, Eskişehir Emniyet Müdürlüğü Çevik Kuvvet Şube Müdürlüğü'nde görevli olan polis memurlarının öfke ifade biçimlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın veri grubu 2007 yılında Eskişehir Çevik Kuvvet Şube Müdürlüğü'nde görev yapanpolis memurlarının 50 tanesinden oluşmuştur. Araştırmada polis memurlarının öfke ifade biçimlerinin belirlemesi anket formu ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri SPSS 10 for Windows paket programı yardımıyla yapılmıştır. Çalışanlarınöfke duygusu ve ifadelerini ölçmek için Spielberg (1988) tarafından geliştirilen güvenlik ve geçerlik çalışmaları Özer (1994) tarafından yapılan "Sürekli Öfke ve Öfke Tarz Ölçeği" uygulanmıştır. Ölçek 34 maddeden oluşmaktadır. Tüm istatistiksel çözümlemeler için önemlilik düzeyi .05 olarak alınmıştır. Bulgular incelendiğinde; Çevik Kuvvet Şube Müdürlüğü polis memurlarının %32'sinin çabuk parladığı, %22'sinin kızgın mizaçlı olduğu, %16'sının öfkesi burnunda bir insan olduğu, %24'ünün öfkelenince kontrolünü kaybettiği, %20'sinin öfkelendiğinde ağzına geleni söylediği, %16'sının engellendiğinde içinden birilerine vurmak hissinin geldiği tesbit edilmiştir. Sorulara verilen cevaplar durumluk öfke tipini ifade etmekte olup, bu durum kurum için olumlu bir gelişmedir. Polis memurlarının %50'sinin başkalarının hataları yaptığı işi yavaşlatınca kızdıkları, %52'sinin yaptığı iyi bir işten sonra takdir edilmemeleriyle canlarının sıkıldığı, %52'sinin başkalarının önünde eleştirilmekle çok hiddetlendiği, %56'sının yaptığı iyi bir iş kötü değerlendirildiğinde çılgına döndüğü tesbit edilmiştir. Sorulara verilen cevaplar sürekli öfke tipini ifade etmekte olup, bu durum kurum için olumlu olmasa da genel olarak polis memurlarının ilk 10 soruyaverdikleri cevaplar olumludur. Çevik Kuvvet Şube Müdürlüğü polis memurlarının %46'sının başkalarına karşı sabırlı oldukları, %40'ının öfkesini kontrol ettiği, %38'inin soğukkanlılığını koruduğu, %26'sının öfkesi kontrolden çıktığında kendini durdurabildiği, %30'unun çoğu kimseye oranla çabuk sakinleştiği, %30'unun hoşgörülü ve anlayışlı olmaya çalıştığı tesbit edilmiştir. Bu durum kurum için olumsuz bir gelişmedir. Şube'de çalışan polis memurlarının %60'ının davranışlarını kontrol edebildiği,%56'sının kızgınlık duygularını kontrol ettiği tesbit edilmiştir. Bu durum kurum için olumlu bir gelişmedir. Polis memurlarının kontrol edilen öfkeyi ölçmeye yönelik sorulara verdikleri cevaplar sürekli öfke tipini ifade etmekte olup, bu sonuç sürekli öfke tipinin başlangıç durumunda olduğundan kurum için çok önemli bir sorun teşkil etmemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖfkeen_US
dc.subjectKişilerarası iletişimen_US
dc.subjectİletişim, Organizasyonlardaen_US
dc.titleKurumlarda öfke ifade biçiminin örgütsel iletişim kalitesine etkisinin değerlendirilmesi ve Eskişehir Çevik Kuvvet Şube Müdürlüğü'nde bir uygulama örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 244 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster