Üniversite öğrencilerinin ders dışı etkinlikler konusundaki yaklaşımları
Özet
Gençlerin 21. yüzyıldaki yaşamasal hazır bulunuşlukları için müfredat dışında, mezuniyet sonrası da devam edecek, öğrenme alışkanlıkları kazanmalarının gereği, eğitim kurumlarının göz ardı edemeyeceği bir gerçektir. Bu amaca en iyi hizmet edecek bilindik uygulama “Ders Dısı Öğrenci Etkinlikleri” dir. Bu çalışmada Ders Dışı Öğrenci Etkinlikleri; yönetim, organizasyon, yönlendirme ve karar alma süreçlerinde, kaynağını öğrenciden alan “öğrenci kulüpleri” ve “bağımsız öğrenci etkinlikleri” boyutunda ele alınmıstır. Amaç; Ders Dışı Öğrenci Etkinlikler kapsamındaki “kulüp” ve “bağımsız öğrenci etkinliklerine” katılan / katılmayan öğrencilerin yaklaşımlarını, yönelimlerini, tercihlerini, katılım amaçlarını ve algılarını şekillendiren unsurları belirleyerek, bu unsurların farklı değişkenlere göre nasıl şekillendiğinin incelenmesidir. Bu tez çalışması iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde değişimin getirdiği yeni rekabet, iş gücü, eğitim ve öğrenme ihtiyaçlarının karşılanmasında DersDışı Etkinliklerin etkisi üzerinde durulmuştur. Konuyla ilgili yapılan araştırmalardaki ergenlik dönemi, kariyer, akademik başarı, sosyal kabul edilirlik başta olmak üzere birçok kazanımla ilgili bulgulara yer verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde, bir Vakıf Üniversitesinin öğrencileri üzerinde odaklanan arastırma bulunmaktadır. Elde edilen sonuçların benzer süreçlerin etkinliğinin iyileştirilmesi için veri oluşturulması sağlanmıştır. Elde edilecek sonuçlar Ders Dışı Öğrenci Etkinliklerine, öğrenci katılımını artıracak iletişim süreçlerinin planlanması, süreç dâhilindeki iyileştirme faaliyetlerini belirlenmesi ve yeni araştırmalara yön verecek nitel ve nicel veriler oluşturulmasına olanak sağlayacaktır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8580
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [137]