Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇalışkan, Hasan
dc.contributor.authorBakıner, Ayça
dc.date.accessioned2018-09-04T09:56:04Z
dc.date.available2018-09-04T09:56:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8631
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 481901en_US
dc.description.abstractAraştırma temel olarak, Türkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğreniminde teknolojinin ve hedef dilin kültürünün öğrencilerin iletişim becerilerine ve dil öğrenmeye ilişkin tutumlarına olan etkilerine odaklanmaktadır. Bu çerçevede, araştırma eylem araştırması olarak desenlenmiş; gözlem, görüşme, ölçek, quizler ve sınavlar gibi nitel ve nicel yöntemlere ilişkin araçlar veri toplamak amacıyla kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, lisans düzeyinde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma 14 hafta süreyle ve 40 öğrenenle yürütülmüştür. Verilerin çözümlenmesinde çıkarımsal ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Öğrencilerin haftalara göre beceri puanları 14 hafta için her bir haftanın ortalaması karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Nitel ve nicel verilerin çözümlenmesi sonucunda elde edilen bulgular öğrencilerin uygulama sonrasında hedef dildeki becerilerinin ortalamasında sırasıyla okuma, konuşma, yazma ve dinleme alanlarında artış olduğunu göstermiştir. Bunun yanı sıra, konuşma ön test ile konuşma son testi arasında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark belirlenmiştir. Öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrası toplam tutum puanları arasında ise uygulama sonrası lehine istatistiksel olarak anlamlı bir artış saptanmıştır. Ayrıca yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerde katılımcılar tasarlanan öğretim ile ilgili olumlu görüş bildirmişlerdir. Araştırma bulguları ve sonuçları, daha önce yapılan benzer çalışmaları desteklemektedir. Elde edilen araştırma bulgularına ve sonuçlarına dayanarak uygulamaların iyileştirilmesi ve yapılabilecek araştırmalar için öneriler çalışmanın sonunda sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve diller -- Bilgisayar destekli öğretimen_US
dc.subjectİkinci dil edinimien_US
dc.titleTeknolojiyle zenginleştirilmiş kültür odaklı yabancı dil öğrenimien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 158 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster