Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaralar, Rıdvan
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1973
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8690
dc.descriptionTez (doçentlik) - Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 99688en_US
dc.description.abstractEndüstriyel pazarlamaya göre gerek dayandığı kurutların özelliği baklamdan gerekse yerine getirilen işlevler açısından Önemli ölçüde farklılıklar gösteren tarımsal pazarlama içinde kooperatif işletmelerin incelenmeni, Özellikle Türkiye gibi tarıma dayalı bir Ülke bakımından ayrı bir önem kazanmaktadır. Az gelişmiş ülkelerin tarımsal ürün pazarlamalarında karşılaşılan aracı kurum sorununa bir çözüm yolu olarak ortaya çıkan kooperatif pazarlama işletmeleri, gelişmiş Ülkelerde üçüncü kesim olarak yerini bulmuş durumdadır. Aynı yerin Türkiye açısından da sağlanması, hem genel ekonomik kalkınmanın hızlanmasını hem de tarıma bağlı kesinin yaşama koşullarının iyileştirilmesini gerçekleştirecektir. Tarımsal pazarlamanın bakış açısından kooperatif işletmeleri incelemeyi amaçlayan etüdümüzün birinci bölümünde konunun teorik temellerine yer verilmiş, ikinci bölümde ise bu temellerin ışığı altında tarımsal pazarlana ve kooperatif pazarlamasının Türkiye’deki uygulanmaları ortaya konmuştur. Teorik bölümün başında, tarımın pazarlamayı etkileyen ayırıcı özelliklerine değinilmiş ve tarımsal pazarlama genel olarak çeşitli yaklaşın biçimlerine göre gözden geçirilmiştir. Daha sonra, kooperatif işletmelerin kendine özgü nitelikleri İncelenerek, tarımsal kooperatifçiliği ortaya çıkaran nedenler ve tarımsal kooperatifçiliği başarılı kılan koşullar gözden geçirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarım ürünleri -- Pazarlamaen_US
dc.subjectKooperatifler ve kooperatifçiliken_US
dc.titleTeoride ve Türkiye uygulamasında tarımsal pazarlama açısından kooperatif işletmeleren_US
dc.typeassociateProfessorThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVII, 241, [XII], 19 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster