Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBüker, Semih
dc.contributor.authorArslanboğa, Sevil
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1990
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8787
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 8342en_US
dc.description.abstractAnonim şirketlerde her yıl önemli karar aşamalarından birisi kar dağıtım politikasının belirlenmesidir. Çünkü verilecek karar anonim şirketin finansal yapısını, yeni yatırım planlarını, ortakların servetlerini ve hepsinden önemlisi şirketin piyasa değerini etkileyecektir. Anonim şirketler açısından finansal amaç şirketin piyasa değerini dolayısıyla ortakların servetlerini arttırmaktır. Bu açıdan anonim şirketlerde kar dağıtım politikasının bu amacı gerçekleştirmede önemli olduğu açıktır. Bu çalışmada kar dağıtım politikasının hisse senetleri fiyatlarını dolayısıyla şirket değerini etkilediği ileri sürülmekte ve yatırımcıların kar dağıtım politikasına verdikleri önem incelenmeye çalışılmaktadır. Bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kar dağıtım politikasıyla ilgili olarak sırasıyla kavramlar, kar dağıtım politikasının önemi, çeşitleri, bu politikayı etkileyen faktörler ve kar dağıtımında kullanılabilecek finansal kaynaklar incelenmeye çalışılmaktadır. İkinci bölümde kar dağıtım politikasının anonim şirketin piyasa değerine etkisi incelenmektedir. Burada, kar dağıtım politikasıyla ilgili görüşler, bu görüşlerin Türkiye açısından değerlendirilmesi, kar dağıtım politikası çeşitlerinin ve kar dağıtımında kullanılabilecek finansal kaynakların hisse senetleri değerine etkisi incelenmeye çalışılmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKar hadlerien_US
dc.subjectŞirketler -- Değerlemeen_US
dc.titleTürkiye'de kar dağıtım politikasının şirket değerine etkisi ve İstanbul Menkul Kıymetler Borsasına kayıtlı şirketler üzerinde bir değerlendirmeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVI, 73, V y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster