Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin, Mehmet, 1943-
dc.contributor.authorEren, Gülten
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1991
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8808
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 12249en_US
dc.description.abstractAskeri bir terim olan strateji, sonradan işletme yönetiminde de benimsenmiş ve yaygın bir biçimde kullanılmaya başlanmıştır. Özellikle işletmelerin, uzun dönem amaçlarını saptarken, bu amaçlara ulaştıracak politikaları belirlerken ve rekabet savaşı yaparken, strateji kavramından yararlanılır. Rekabete dayanan ekonomik bir ortamda, strateji dört temel üzerinde geliştirilir. Bunlar; işletmenin güçlü ve zayıf yanlarının saptanması, dış çevredeki fırsat ve tehlikelerin belirlenmesidir. SWOT analizi adı verilen bu yaklaşımla işletme, rakiplerine karşı uygulayacağı stratejik planları hazırlamayı hedefler. İşletme yöneticilerinin rekabet savaşında uygulayabileceği başlıca altı strateji vardır. Bunlar; taklitçi strateji, bağımlı strateji, geleneksel strateji, birleşme strateji, saldırgan ve savunma stratejisidir. Bu çalışmada savunma amaçlı rekabet stratejisi incelenmiştir. Çünkü, bugün için Türkiye işletmelerinin büyük bir kısmı elde ettikleri pazar paylarını savunma çabası içindedirler. Aslında başarılı bir savunma, pazar payını genişletme yönündeki saldırgan rekabet stratejisine hazırlık anlamı da taşır. İşletmelerimizin başarılı bir savunma stratejisi izleyebilmeleri için, sözkonusu strateji konusunda bilgilendirilmeleri, uygulama koşullarını ve yöntemlerini öğrenmeleri gerekir. Bu çalışmanın birinci bölümünde; önce stratejik yönetimin genel yönetim içindeki yeri belirlenmiş, daha sonra da stratejik yönetim süreci açıklanmıştır. İkinci bölümde ise; savunma amaçlı rekabet stratejisinin uygulanabilme koşulları ve yöntemleri ortaya konulduktan sonra, başlıca türleri tek tek ele alınıp incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise; savunma stratejisi uygulayan bir işletme, birinci ve ikinci bölümde verilen bilgilerin ışığında değerlendirilmiş ve sözkonusu işletmenin üstünlükleri, zayıflıkları ve tehlikeleri ortaya konulmuştur. Çalışma, savunma amaçlı rekabetin stratejik yönetiminin genel bir değerlendirilmesiyle sona erdirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStratejik planlamaen_US
dc.subjectYönetimen_US
dc.subjectRekabet stratejisien_US
dc.titleSavunma amaçlı rekabetin stratejik yönetimien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 125 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster