Sigorta sektöründe pazarlama faaliyetleri ve Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinde yapılan uygulama
Özet
Tehlikeleri paylaşma ve dayanışma ihtiyacından doğan sigortacılık insanların toplu halde yaşamaya başlamaları ile ortaya çıkmıştır. Sigortacılığın bugünkü anlamda teşkilatlanması ilk olarak 17. yüzyılda İngiltere'de sigortacılığın merkezi olan Lloyds'da gerçekleşmiştir. Sigorta pazarlaması kavramı ise 20. yüzyılın ikinci yarısında önem kazanmaya başlamış ve sigorta satışında müşterinin esas alınması gerektiği görüşü benimsenmiştir. Türkiye'de sigorta pazarlaması kavramı çok yenidir. 1990 yılında serbest-tarife sistemine geçildikten sonra bu konu gündeme gelmiş, sigortacılığın gelişmesi için pazarlama yöntem ve teknikleri geniş ölçüde kullanılmaya başlamıştır. Tüm bu gelişmeler 2000'li yıllarda ülkemizde sigortacılığı istenilen düzeye ulaştırabilecektir. Bu çalışmada sigorta sektöründe pazarlama faaliyetleri ; sigorta pazarı, pazarlama karması ve personel açısından ele alınmış ve Türkiye'de sigorta pazarlaması ve sigortacılıkta ilgili faaliyetler genel olarak incelenerek analiz edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın temel amacı, sigorta pazarında karşılaşılan sorunları ortaya çıkarmak ve etkili bir pazarlama karması oluşturarak bu sorunlara uygun çözüm yollarını araştırmaktır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8815
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]