Sanayi işletmelerinde toplam kalite yönetimi ve ISO 9000 uygulaması : Borusan, Arçelik ve Asil Çelik'te durum
Özet
İşletmelerde kaliteli mal ve hizmet üretme çabaları, özellikle İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra, kalitenin kontrol edilerek % 100 sağlanamayacağı görüşünün yerleşmesi ile değişik bir boyut kazanmıştır. Kalite sistemi oluşturarak kaliteyi yönetme yaklaşımı doğmuştur. Bununla birlikte kalite sadece üretimle sınırlı olmayıp tasarımdan, üretime, tüketiciye ulaştığı ana kadar geçen bütün aşamalarda ve satış sonrası hizmetlerde de sağlanmalıdır. Toplam Kalite Yönetimi, işletmelerin, tüketici isteklerine uygun mal ve hizmet üretmelerine yönelik bir yöntem tarzıdır. Toplam Kalite Yönetimi, işletmelere maliyet, kar, hız avantajları ile birlikte artan rekabet gücü, tahmin olmuş tüketici ve buna bağlı artan pazar payı sağlamaktadır. Toplam Kalite Yönetimi'ne ulaşmada bir araç olan ''ISO 9000 Kalite Güvencesi Sistem Standartları'' işletmelere kalite sistemi kurmada yol gösterici uluslararası standartlardır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/8884
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]