Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin, Mehmet, 1943-
dc.contributor.authorDuman, Akın
dc.date.accessioned2015-12-07T00:27:38Z
dc.date.available2015-12-07T00:27:38Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8923
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 118388en_US
dc.description.abstractVizyon, bir işletmenin değerlerini, içinde bulunduğu durumu, ulaşmak istediği hedefleri belirleyen ve çalışanları ortak bir amaç etrafında bütünleştirerek, işletmeyi arzulanan geleceğe doğru yönelndiren bir süreçtir. Bu tez çalışmasında, işletmelerde vizyon konusu üç bölüm altında, bir işletmedeki uygulama ile birlikte incelenmiştir. Birinci bölümde, işletmelerin yönetiminde yeni bir süreç olarak gündeme gelen vizyon ve öğeleri tanımlamakta, iş yaşamının giderek değişkenliğini arttırdığı, rekabetin şiddetlendiği günümüzde vizyonun işletmeler için önemi, stratejik planlama ile ilişkisi ve vizyon ihtiyacının anlaşılması ile ilgili konular anlatılmaktadır. İkinci bölümde, vizyon oluşturma süreci ve aşamaları incelenmektedir. Vizyon oluşturma sürecinde aktif görev alması gereken kişiler ve eğitimleri, sürecin başarı ile uygulanabilmesi için gerekli stratejik özellikler, yönetim grubunun, liderlerin ve çalışanların rolleri, vizyonun başarısızlığa uğrama nedenleri özetlenmektedir. Üçüncü bölümde, vizyon oluşturma sürecinin uygulanmasına örnek olarak, TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) incelenmektedir. Onbir yıllık yeni bir işletme olmasına rağmen TEI, ABD'li ortağı GEAE'nin de katkısı ile uluslararası standartlarda güvenilir, yüksek kalitede ve düşük maliyetle uçak motoru parçası üretimi yapan bir kuruluş olarak kendini kanıtlamış, her alanda uyguladığı, modern yönetim teknikleri ile özellikle 1990'lı yıllarda, dünyada meydana gelen hızlı değişime ayak uydurabilmiştir. Bu bölümde, TEI'nin vizyon oluşturma sürecinde izlediği yöntem anlatılmakta, uygulamanın olumlu yanları ve eksik kalan yönler analiz edilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel etkililiken_US
dc.subjectİşletme kültürüen_US
dc.subjectMotivasyon, Sanayideen_US
dc.titleİşletmelerde vizyon bir uygulama örneği : TUSAŞ Motor Sanayi A.Ş. (TEI)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageix, 116 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster