Havayolu işletmelerinde geleceği planlama ve kontrol aracı olarak stratejik planlama süreci : Türk Hava Yolları uygulaması
Özet
Havayolu işletmelerinin yoğun rekabet ortamında varlıklarını sürdürebilmeleri tercih edilen global bir havayolu olabilmeleri stratejik planlama çalışmalarına bağlı olarak değişebilmektedir. Bu nedenle stratejik planlama ve bu planların süreci havayolu işletmelerinde özel bir önem taşımaktadır. Çalışma bu plan ve sürece ilişkin temel yaklaşımları ortaya koymaya yöneliktir. Bu temel düşünceden hareketle çalışma 4 Bölüm'den oluşturulmuştur. Çalışmanın Strateji, Stratejik Yönetim ve Stratejik Planlama adlı birinci bölümü'nde ilk olarak Strateji Kavramı ana başlığı altında, strateji ve stratejinin önemi incelenmeye çalışılmıştır. Stratejik Yönetim ana başlığı altında ise, stratejik yönetimin anlamı, özellikleri ve önemi, stratejik yönetim süreci, stratejik yönetim düzeyleri ve yönetim düzeylerine göre strateji tipleri irdelenmeye çalışılmıştır. Birinci bölümde ayrıca Stratejik Planlama, İşletmeler Açısından Önemi ve Stratejik Planlama Süreci ana başlığı altında, stratejik planlama ve özellikleri, stratejik planlamanın işletmeler açısından önemi ve stratejik planlama süreci incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın Sivil Havacılık Faaliyetlerine Genel Bir Bakış ve Havayolu İşletmeleri adlı ikinci bölümü'nde, sivil havacılık faaliyetleri ve havayolu işletmeleri adlı ikinci bölümü'nde, sivil havacılık faaliyetleri ve havayolu işletmelerinin sahip oldukları özellikler irdelenmiştir. Bu çerçeveden hareketle, bu bölümde ilk olarak, Sivil Havacılık Faaliyetleri ve Sivil Hava Taşıma İşletmeleri Sınıflandırması ve ikinci olarak da havayolu işletmeleri ile bu işletmelerin özellikleri incelenmiştir. Çalışmanın Havayolu İşletmelerinde Stratejik Planlamanın Önemi ve Stratejik Planlama Süreci adlı üçüncü bölümü'nde, stratejik planlama ve önemi üzerinde durulmuştur. Bu bölümde ilk olarak, Havayolu İşletmelerinde Stratejik Planlamanın önemi ve Havayolu İşletmelerinde Stratejik Planlama Süreci ana başlıkları altında, havayolu işletmelerinde misyon ve temel amaçların belirlenmesi, dış çevre analizi, işletme içi analiz ve stratejik alternatiflerin analizi : strateji seçimine ilişkin bilgiler irdelenmiştir. Çalışmaya somut bir örnek olması açısından Türk Hava Yolları İşletmesindeki stratejik planlama süreci ve 1996 yılı stratejik planlama faaliyetlerinin değerlendirilmesine ilişki çalışmanın dördüncü bölümünde yer verilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9008
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]