Müzelerde pazarlama : müze-ziyaretçi ilişkilerinde çağdaş pazarlama yaklaşımı
Özet
"Müzelerde Pazarlama MüzeÊZiyaretçi İlişkilerinde Çağdaş Pazarlama Yaklaşımı" konulu yüksek lisans tezi, geleneksel olarak ürünler için geliştirilen ve tüketici tatminini esas alan çağdaş pazarlama uygulamalarının, aynı anlayışla müze ziyareti deneyimi ve ziyaretçi tatmin düzeyi ile ilişkilendirilerek, müzelerde çağdaş pazarlama konusunu incelemiştir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Müze kavramı ile ilgili genel bilgilerin yeraldığı birinci bölümde ; müze tanımı, amaçları, dünyada ve Türkiye'de müzeciliğin gelişimi sürecine yer verilerek, müzelerin faaliyet gösterdiği çevre ve çevreden gelen etkiler incelenmiştir. Ayrıca, ziyaretçilerin müzeleri neden ziyaret ettikleri ile müzelerin ziyaret edilmemesinin nedenleri gibi konulara yer verilmiştir. İkinci bölümde müzelerde pazarlama uygulamalarının müze pazarının çeşitli özelliklerine göre araştırılması konusu ele alınarak, müze ziyaretçilerinin tatmini için araştırmanın gerekliliği konularına değinilmiştir. Araştırmanın tanımlanması ve analizinin, hedef pazarın seçilmesindeki önemi dolayısıyla, müze pazarında bölümleme ve bu bölümlemeye uygun pazarlama karması elemanlarının müzeler için uyarlanması anlatılmıştır. Müze ziyareti deneyiminin, ziyaretçi memnuniyeti ile sonuçlanabilmesi için pazarlama karması elemanlarının hem kendi içerisinde hem de genel amaçlarla uyumlu olarak çalışmaları, gerektiği vurgulanmış, müzeler için hazırlanan pazarlama planı incelenmiştir. Üçüncü bölümde, İstanbul Arkeoloji Müzeleri ile Ayasofya Müzesinde yapılan ''Müze Ziyaretçileri Profil ve Memnuniyet Araştırması'' yer almaktadır. Sözkonusu müzeleri ziyaret eden ziyaretçilerin profilleri ile, ziyaretçilerin müze hakkındaki görüş ve düşüncelerini belirlemek amacıyla hazırlanan bir soru formunun uygulanabilirliği, aynı soru formunun iki müze arasındaki farklılığı ortaya koyup koymadığı test edilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9012
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]