Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Yavuz
dc.contributor.authorBaşkol, Melih
dc.date.accessioned2015-12-04T00:32:24Z
dc.date.available2015-12-04T00:32:24Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9014
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 132812en_US
dc.description.abstractVeri tabanlı pazarlama bilgi teknolojisinden ve önceleri bir bakıma imkansız olan müşteri verilerini çoğaltmak ve kullanmak için bilgisayarların artan gücünden ve azalan maliyetlerinden yararlanan yeni bir pazarlama yaklaşımıdır. Veri tabanlı pazarlama ; şirketin müşteri odaklı programlarını kişiselleştirilmiş, düzenli bir şekilde bağlantısı olan ve maliyet etkili bir tarzda sürdürmesi için bilgisayar ve iletişim teknolojisinin günümüzdeki geniş potansiyelinden yararlanma kabiliyeti olarak tanımlanabilir. Veri tabanlı pazarlamanın gelişiminin altında yatan iki eğilim vardır. Bunlardan bir tanesi teknolojik gelişmelerdir. Diğeri ise, pazarlama faaliyetlerindeki özelliklerin ve yaklaşımların değişmesi olarak göze çarpmaktadır. Veri tabanlı pazarlama ; ölçülebilir ve test edilebilir bir yapıya sahip olması, seçici olması, kişiselleştirilebilmesi ve esnekliği gibi üstünlükleri nedeniyle diğer pazarlama yaklaşımlarından ayrılmaktadır. Günümüzde firmaların müşteri yaratmada, müşteri/olası müşterileri ile aralarında uzun dönemli ilişkiler kurmalarında, pazarlama maliyetlerini azaltmalarında hedef kitlelerini daha ayrıntılı bir biçimde belirleyebilmelerinde ve pazarlama faaliyetlerini bu yönlere kaydırmada ve en önemlisi içerisinde bulundukları ağır rekabet koşulları altında varlıklarını sürdürebilmelerinde kullanabilecekleri en etkin pazarlama yaklaşımı veri tabanlı pazarlama yaklaşımıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSatış yönetimi -- Bilgi işlemen_US
dc.subjectSatış ve satıcılık -- Bilgi işlemen_US
dc.subjectPazarlama -- Bilgi işlemen_US
dc.titleVeri tabanlı pazarlama Ekinciler Holding A.Ş. uygulamasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVII, 148 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster