Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTenekecioğlu, Birol
dc.contributor.authorYenice, Semra
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9028
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 133034en_US
dc.description.abstractTeknolojik ilerlemelerle, hızla değişen ihtiyaçlarla ve artan rekabetle mamullerin yaşam süresihızla azalmaktadır. Dinamik bir çevrede işletmelerin ayakta kalabilmeleri ; tüketicilerinin ihtiyaçlarını önceden görme yeteneğine, teknolojik imkanlardan faydalanabilme ve yaratıcıÊyenilikçi olmalarına bağlıdır. Pazarlama, mal ve hizmetlerinin ve düşüncelerin yaratılması, fiyatlandırılması, dağıtımı ve satış çabalarını planlama ve uygulama sürecidir. Ancak işletme, değişen çevreye uyum sağlamak amacıyla pek çok sayıda yeni mamul ve hizmet pazara sunmaktadır. Yeni mamul üretme ; var olan malda birtakım değişiklikler yaparak, var olan malla kullanılabilecek bir başka ürün üreterek, ürünü başka bir hedef kitleye uyarlayarak veya işletmenin stratejisine uygun tamamen farklı bir ürün üreterek yapılabilmektedir. Yeni mamul fikirleri ; işgörenler aracı kurumlar, tedarikçiler, rakipler, danışmanlar, reklam ajansları, müşteriler, pazarlama araştırması firmaları, vs. gibi pek çok kaynaktan gelebilir. İşletmede başarılı mamul geliştirmede temel faktör ; güçlü bir planlama ve iyi bir organizasyon ile sağlanabilir. Bunun için profesyonel personel, mal yöneticileri, yeni mal yöneticilerinden ekipler oluşturulabilir. Yeni mamul geliştirme süreci işletmenin, pazarın ve geliştirilecek mamulün özelliklerine göre farklılık göstermekle birlikte yedi aşamadan oluşur. Bu aşamalar, fikirlerin doğuşu, fikirlerin elenmesi ve yeni mamul kavramının geliştirilmesi, ekonomik inceleme, pazarlama sınaması ve son aşama olan pazara sürmedir. Bu aşamalar işletme ve bazı ürünler için daha kısa olabilir. Mal konumlandırılması tüketiciye yönelik yapıldığından pazarlama işlevini büyük ölçüde kolaylaştırır. Bir işletme için mal konumlandırılması, tüketicilerin kafalarında, amaçlanan mal kavramını yaratmak ve sürdürmek için alınan kararlar ve yapılan eylemlerdir. İşletme geleceği önceden sezinlemek ve bu doğrultuda girişimde bulunmak için uzun ve kısa vadeli hedefler arasında denge sağlayarak stratejik planlar oluşturur. Stratejik planlama risk alma kararlarının sistematik bir şekilde yapılmasının sürekli bir işlemidir. Stratejik planlama sürecinde ilk adım işletmenin misyon, temel amaç ve hedef pazarın belirlenmesidir. Pazarda tutunabilen mamullerin satış gelirlerinin zaman içinde evriminin dört dönemden geçtiği ileri sürülmektedir. Böylece bir mamul için mamul hayat dönemi tanıtma, büyüme, olgunluk ve gerileme dönemleri halinde incelenmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜrün yaşam sürecien_US
dc.subjectStratejik pazarlamaen_US
dc.titleMamul hayat seyrinde uygulanan pazarlama stratejileri ve uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage153 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster