Zincirleme mağazalarda merkezleşme-merkezleşmeme uygulamaları ve Eskişehir'deki inceleme
Özet
Türkiye'de ticaret sektörü, 1980 sonrası politikaların bir sonucu olarak hızlı değişim sürecine girmiştir. Çok uluslu perakendecilerin Türkiye pazarına girmesi rekabeti arttırmış ve eğitici rol oynamıştır. Türk girişimcileri bu rekabet koşullarında birleşmiş veya mağaza sayılarını arttırarak büyüme yoluna gitmişlerdir. Zincirleme mağazalarda yaptığımız bu çalışmanın birinci bölümünde, büyük perakendeci kuruluşların en gelişmiş örneklerinden biri olan zincirleme mağaza kavramına değinilmiş, zincirleme mağazalarda merkezleşme-merkezleşmeme uygulamaları açıklanmıştır. Çalışmamızın ikinci bölümünde Eskişehir'deki zincirleme mağazalardan İsmar, Migros ve Ordu Pazarları incelenmiş ve merkezleşme-merkezleşmeme açısından değerlendirilmiştir. Görüşme yöntemiyle elde ettiğimiz bilgiler bizi bu mağazaların merkezleşmiş bir yapıya sahip oldukları sonucuna götürmektedir. Yapılan analiz ve yorumların ışığı altında, zincirleme mağazaların ortak özelliklerini bünyesinde toplayan, merkezleşme eğilimine ağırlık veren bir tablo gözlenilmiş, satış mağazalarındaki yöneticilerin yerel koşullara uyum sağlamada bireysel önceliklerini kullanmalarını teşvik ederken, bir yandan da satış çabalarının sağladığı ekonomi ve üstünlüklerin korunması önerilmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9032
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]