Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTenekecioğlu, Birol
dc.contributor.authorŞen, İpek
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9035
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 133352en_US
dc.description.abstractGünümüzde rekabetsel pazarlarda söz sahibi olmanın en önemli koşulu fiyat ve kalite rekabetine uyum sağlanmasıdır. Bunu gerçekleştirmek için ürün ve hizmet kalitesi dünya standartları seviyesine çıkarılmalıdır. Kalite işletmelerin uzun vadedeki başarılarını belirleyen en önemli faktör olarak ortaya çıkmaktadır. Kalitenin tanımlanması ve üretimde kalitenin sağlanması işletmelerin giderek daha fazla çaba sarf ettikleri bir konu olmaktadır. Kalite mal üreten kuruluşlar yanında, hizmet üretimini de ilgilendiren bir konudur. Ancak hizmetlerin soyut olmaları nedeni ile hizmet alanında kalitenin bir tanımını yapmak zorluklar içermektedir. Genelde hizmet alan kişilerin talep ve beklentileri aynı olmadığı gibi hizmet personelinin eğitimi, tecrübesi ve kişisel özellikleri de değişiklikler gösterir. Bunun yanında hizmetin üretildiği anda tüketilir olması ve hizmeti alan ve üreten kişinin çoğunlukla karşı karşıya olması hizmette kalitenin sürekli var olmasını gerektirmektedir. Bütün bu açıklamalarda amaç ; servis kalitesinin giderek arttırılmasıdır. Bu kavram ise ; belli bir zaman sürecinde oluşan karar alma birimleri tarafından gerçekleştirilen, birden fazla alternatif markanın olduğu ortamda gerçekleşen, rekabetsel ve psikolojik bir fonksiyondur. Bir tüketici için ürünü tekrar tercih etme ; kendisi için bir daha ki alımda karar verme ve zaman açısından tasarruf sağlarken, ürünün sahibi olan firma için marka bağımlılığının gerçekleşmesini kolaylaştırmaktadır. Bunlara dayanılarak yapılan Arçelik Firmasına yönelik araştırma sonucunda ; ulaşılmak istenen Arçelik satıştan sonra servisinin kalite düzeyidir. Bir başka deyişle, bu araştırmanın amacı, satıştan sonra servis kalitesi ve kalite beklentilerinin önemini ortaya çıkarak hizmet kalitesinin katkıda bulunmak olmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüşteri hizmetlerien_US
dc.titleSatıştan sonra servis kalitesi ve Arçelik'te dayanıklı tüketim mallarına ilişkin bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage207, VIII y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster