dc.contributor.advisor | Özkul, A. Ekrem | |
dc.contributor.author | Şen Ayman, Mine | |
dc.date.accessioned | 2015-12-04T14:36:11Z | |
dc.date.available | 2015-12-04T14:36:11Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/9059 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 138333 | en_US |
dc.description.abstract | Günümüzde yapılan istatistiksel çalışmalarda veri derlemenin zorluğu, maliyetin yüksek olması, zamanın kısıtlı olması gibi pek çok nedenden dolayı, tahmin yapma ihtiyacı doğmaktadır. Gelişen tahmin teknikleri yardımıyla organizasyonlar, belirsizlikleri azaltarak gelecek için doğru karar alabilmektedirler. 21'nci yüzyıla girerken eğitimde klasik yaklaşımların yanısıra yeni yaklaşımlar arama ihtiyacı ile ortaya çıkan uzaktan öğretim sistemi, Türkiye'de Anadolu Üniversitesi'nce yürütülmektedir. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, ülkemizin en geniş öğrenci kapasitesine sahip fakültesidir. Bu sebeple sisteme ve öğrencilere kolaylık getirebilecek yeni uygulamalara ihtiyaç duyulmaktadır. Açıköğretim öğrencilerine götürülecek destek hizmetlerinin planlanabilmesi için yerleşim alanlarına göre dağılımın bilinmesine (iller-ilçeler-kasaba-köyler) ihtiyaç duyulmaktadır. Öğrencilere uygulanan destek hizmetlerinin bölgesel düzeyde ele alınması ile, uygulama kolaylıkları sağlanabileceği düşünülmüştür. Bu amaç doğrultusunda tahmin yöntemleri denenerek en uygun tahmin yönteminin seçilmesine ve farklı modeller geliştirilmeye çalışılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan öğretim -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Tahmin teorisi | en_US |
dc.title | Açıköğretim öğrencilerinin yerleşim alanlarına göre dağılımını belirlemeye yönelik tahmin modeli geliştirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | X, 139 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |