Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGündüz, Erdin
dc.contributor.authorYeni, Musa Kazım
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9064
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138385en_US
dc.description.abstractFiyat herhangi bir mamul karşılığında, satıcı tarafından istenen ya da alıcı tarafından ödenmesi gereken para anlamındadır. Mamul fiyatının belirlenmesinde rakip işletmelerin fiyatları, işletmenin fiyatlama hedefleri, mamulün kalitesi, tüketicinin yapısı ve talebi, mamulün sunulacağı pazarın yapısı göz önünde tutulmalıdır. Fiyatlama kararlarında, fiyatlar saptanırken hangi mamuller için hangi fiyatlandırma yönteminin kullanılacağı saptanır. Bu yöntemler maliyete dayalı fiyatlama, rekabete dayalı fiyatlama ve talebe dayalı fiyatlamadır. Maliyete dayalı fiyatlamada, üretilen mamullerin birim maliyetinin üzerine belli oranda bir kar eklenir. Talebe dayalı fiyatlamada, mamule olan talep göz önünde tutulur. Mamul çok talep ediliyorsa yüksek fiyat belirlenir. Rekabete dayalı fiyatlamada ise fiyat, rakip işletmelerin aynı mamule koydukları fiyat göz önünde tutularak belirlenir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiyatlamaen_US
dc.subjectFaaliyete dayalı maliyetlemeen_US
dc.titleİşletmelerde fiyatlama kararları amacıyla maliyet analizleri ve bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 123 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster