Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin, Mehmet, 1943-
dc.contributor.authorKonak, Birol
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9071
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138599en_US
dc.description.abstractÜretim odaklı yaklaşım ile çalışan, sadece ürün kalitesi ve sayısına odaklanan firmalar, tümüyle müşteriden uzak kalmaktadır. Daha yüksek fiyata satılan malı müşteriler istekli almamaktadır. Günümüzdeki rekabet ortamında, müşterideki değişim, teknolojik yenilik ve globalleşme gibi sebeplerden dolayı firmalar yüzünü müşteriye dönerek, üretim adedine odaklanan ve ''ne üretirsek satarız'' yaklaşımını bırakıp müşteri odaklı ürün geliştirmeye başladılar. Firmaların pazardaki başarısı, müşteri bağlılığı ve tatminini sağlama yeteneğine bağlıdır. Başarılı ürünler müşteri tarafından çok iyi tariflenmiş ürünlerdir. Yeni ürün geliştirme, firmaların gelecekte ayakta durabilmeleri için hayati önem taşımaktadır. Yeni ürün geliştirmeyen firmaların, uzun vadede başarılı olmaları mümkün değildir. Müşterinin tercihleri, ihtiyaçları ve isteklerinin belirlenmesi için ürün geliştirme sürecine, müşteri sürekli dahil edilmeli ve detaylı pazar araştırması yapılmalıdır. Müşteri istekleri teknik dile çevrilmelidir. Ürünün hedef pazara, doğru ve problemsiz çıkması için, deneme üretimleri, saha testleri, müşteri testleri, sahaya vermeden önce, mutlaka müşteri ile test edilmelidir. Müşteri ile ilişki kurmanın iki temel yolu vardır. Birincisi, iletişimin müşteri tarafından başlatıldığı reaktif müşteri iletişimi, iletişimin firma tarafından başlatıldığı proaktif müşteri iletişimidir. Proaktif yaklaşım içinde olan firmalar müşteri odaklı görünümdedir. Firmalar tarafından farklı ürün geliştirme süreçleri uygulanmaktadır. Süreç adımlarının sırayla yerine getirildiği Sıralı Ürün Geliştirme, süreç adımlarının eşzamanlı yürütüldüğü Paralel Ürün Geliştirme Süreci, bunun yanında önce fikir, daha sonra faaliyet yaklaşımında olan Karmaşık Ürün Geliştirme Süreci ve proje grubunun her safhasında grup ile hareket edildiği Holistik Yeni Ürün Geliştirme Süreçleri uygulanmaktadır. Müşteri odaklı yönetilen işletmelerde, Paralel Ürün Geliştirme Süreci uygulanmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeni ürünleren_US
dc.subjectÜrün yönetimien_US
dc.titleMüşteri odaklı işletme yönetimi açısından ürün geliştirme süreci ve Arçelik Buzdolabı İşletmesi'nde araştırılmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 118 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster