İşletmelerde vizyon yönetimi ve Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Vitra A.Ş.'de bir uygulama
Özet
Artan rekabet, teknolojik alanda meydana gelen sürekli değişme ve gelişmeler işletmelerin vizyon belirlemelerini veya mevcut vizyonlannda değişime gitmelerini gerektirmektedir. İşletmelerin ileride ulaşmak istedikleri noktayı belirlemeleri işletme olarak geleceklerini hazırlamada ilk adım olacaktır. Hem kesin bir hedef hem de işletmelerin amaçlarına nasıl ulaşacağım gösteren genel bir yol haritası niteliği taşıyan vizyon sadece yöneticilere ait bir kavram değildir. Vizyon işletmenin hem iç paydaşlarına hem de dış paydaşlarına hitap etmektedir. Zamanında ve tutarlı bir vizyon yönetimi vizyonun gerçekliğe dönüşmesinde yaşamsal bir önem taşımaktadır. Bu çalışmada işletmelerin uygulamaları gereken vizyon yönetim şekli aşamalarıyla birlikte ortaya konulmuştur. Birinci bölümde konuya bir temel oluşturması amacıyla vizyonun tamını, önemi ve özellikleri verilmiştir. Vizyonun temeli olarak değerler, işletmenin bugünkü durumunun temel bir ifadesi olarak misyon ve işletmenin uzun dönemdeki yöneliminin belirleyicisi olarak hedeflerden oluşan vizyon unsurlarının açıklandığı bu bölümde vizyonun benzer kavramlarla olan ilişkisine de değinilmiştir. İkinci bölümde vizyonun yönetildiği liderlik konferansı planlama süreci ve süreçte yer alan konferanslar ile konuları açıklanarak vizyon yönetimindeki başarısızlık nedenlerine değinilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümü olan uygulama bölümünde ise Eczacıbaşı Yapı Gereçleri-Vitra'nın vizyonunu oluşturan unsurlara ve işletmenin vizyonuna açıklık getirilmiştir. İşletmede uygulanan vizyon yönetim şekline değinilen bu bölüm uygulama çalışmasının değerlendirilmesiyle sona ermiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9165
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]