Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTenekecioğlu, Birol
dc.contributor.authorNamal, Bülent
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9169
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 164411en_US
dc.description.abstractBir Çin atasözü, "Gözlerinin içi gülmeyen dükkan açmasın." der. Bu sözün temsil ettiği birçok değer bulunmaktadır: kültür, samimiyet, sempati, başkalarını önemsemek, dinlemek, güven, işbirliği... İşte bu tezde incelenen ilişkisel pazarlama yaklaşımı da bu değerler üzerine inşa edilmiştir. Müşteri ilişkilerinde geleneksel yöntemleri benimseyen işletmeler, ürün ve kâra odaklanmakta, yüzde yüz müşteri tatminini önemsememektedir. Buna karşın, müşteri bağlılığı sağlayabilmek için pazarlama faaliyetlerine büyük kaynaklar ayırmaktadır. Oysa ki satın aldığı ürün ya da hizmetten ve işletmeyle etkileşiminden tatmin olmayan müşterinin bağlılık göstermesini beklemek, geleneksel ilişkilerden büyük çapta fayda ummak kadar boştur. Müşteri, her ilişkisinde taleplerini yeniden anlatmak zorunda kalmayacağı, kendisini tanıyan, bir gruba ait olduğunu hissettiren, ürün ya da hizmetin tasarlanması sürecine kendisini de dahil eden, geribildirimlerini dikkate alan, sorunlarına anında çözüm üreten, karşılıklı fayda sağlamak için çabalayan işletmeye bağlılık gösterecektir. Bağlı bir müşterinin işletmeyle yapacağı işbirliği de işletmenin, varlığını sürdürme ve kârlılık gibi birçok amacına ulaşmasını sağlayacaktır. Öyle ki bu bağlılık ağızdan ağıza reklam gibi kolaylıklarla zaman içinde işletmenin pazarlama maliyetlerini de düşürebilecektir. İşletmelerin hedef kitleleriyle etkileşimleri bireylerin birbirleriyle etkileşimlerinden çok da farklı değildir. Müşteriler tüzel bir kişilikle değil, ona dinleme, konuşma, jest ve mimik yetisi kazandıran gerçek bireylerle ilişkiye girer. Bu bireylerin her birinin davranışı aslında işletme kültürünün yansımasıdır. Bu kültürü oluşturan değerler, yukarıdaki atasözünün temsil ettiği değerlerden ne kadar çoğunu içeriyorsa o işletmenin müşteriyi elde tutma yeteneği de o kadar çok olacaktır. Günümüzde bu değerlerin önemini vurgulayan pazarlama yaklaşımı 'ilişkisel pazarlama' diye adlandırılan yaklaşımdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlişkili pazarlamaen_US
dc.subjectMüşteri ilişkilerien_US
dc.titleİlişkisel pazarlama ve bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 82 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster