Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGeylan, Ramazan
dc.contributor.authorYazıcı, İlker
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9177
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 164475en_US
dc.description.abstract21. yüzyılın gelişen teknolojisi, sosyal akımlar ve ekonomik değişiklikler şirketleri çok yoğun bir rekabet ortamına itmiştir. Bu yoğun rekabet ortamında karlılığın ve pazardaki etkinliğini sürdürmek isteyen fırmalar satış departmanlarının, dünyanın çok çeşitli bölgelerinde ayrı isim altında faaliyet gösteren fırmalar olarak yapılandırmışlardır. Pazarlama stratejilerinin etkin bir satış grubu ile desteklenmediği zaman başarısız olması, satış elemanlarına verilen önemi artırmıştır. Satış elemanlarının çalışma koşulları, işlerinin niteliği ve şirketlerin beklentileri, yüksek stres ve moral bozukluğuna sebep olmaktadır. Bu kilit personelin sürekliliğini sağlamak ve verimliliğini artırmak isteyen araştırmacılar satış elemanlarının iş tatmini üzerinde düşünmeye sevk etmiştir. Çalışmamızda satış elemanlarının iş tatminini incelemek için; Birinci bölümde iş tatmininin genel tanımı, iş tatmini düşüncesinin gelişim süreci, iş tatminini etkileyen faktörler, iş tatmin teorileri ile iş tatmin göstergelerinden bahsedilmiştir. İkinci bölümde, pazarlama, satış ve kişisel satıştan bahsedilip satış elemanlarının görevlerinin tanımı yapılıp, satış örgütlerinin yapılanmasından bahsedilmiştir. Satış elemanlarımn işe alınması, eğitimi, değerlendirilmesi ve ücretlendirilmesine değinilmiştir.Üçüncü bölümde satış elemanlannın iş tatminini etkileyen örgütsel faktörlerden bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde ilk üç bölümde anlatılmaya çalışılan konu üzerinde uygulama amaçlı çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş tatminien_US
dc.subjectSatış personelien_US
dc.subjectÖrgütsel davranışen_US
dc.titleSatış elemanlarının iş tatminini etkileyen örgütsel faktörler ve ilaç mümessilleri üzerinde bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 151 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster