Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSağlam, Necdet, 1965-
dc.contributor.authorKarausta, Tamer
dc.date.accessioned2017-01-04T09:47:13Z
dc.date.available2017-01-04T09:47:13Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9236
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 247210en_US
dc.description.abstractEğitim, rekabetin her alanda ön plana çıktığı günümüzde, ülkelerin endüstriyel ve ekonomik gelişimine ivme kazandırması sebebiyle özel bir öneme sahiptir. Bugün ülkeler değişen teknolojiye ve sanayinin gelişen ihtiyaçlarına cevap verebilen nitelikli insan gücünü yetiştirebilmek için eğitimden beklentilerini belirleme çabası içindedirler. Türkiye'de muhasebe eğitimi mesleğe giriş öncesinde ticaret liseleri ile üniversitelerin ön lisans, lisans ve lisans üstü programlarında verilmekte, meslek içi eğitim ise meslek kuruluşu bünyesinde oluşturulan TESMER aracılığı ile verilmektedir. Ancak muhasebe eğitim sistemi biri sistemin içinden, diğeri dışından iki dizi faktörün sürekli etkisi altında olduğu için muhasebe uygulamalarını ve dolayısıyla muhasebe eğitimini yönlendiren faktörlerin dinamizmi muhasebe alanında çok bilineni bir anda değersiz hale getirmektedir. Bu faktörler sırasıyla ekonomide dünyada meydana gelen gelişmeler ve muhasebe eğitim sisteminde yaşanan sorunlardır. Küresel bir yapıya bürünen dünya ekonomisinde faaliyet gösteren işletmelerde, mühendisliklerin ve üretim konularındaki uzmanlıkların yanında finansal konulardaki uzmanlıklar da ön plana çıkmıştır. İşletmecilik alanında yaşanan bu gelişmeler işletme ile ilgili tarafların muhasebeden ve dolayısıyla muhasebe meslek mensubundan beklentilerini de değiştirmiştir. Bu ortam bilgiyi, kaliteyi ve her türlü insan gücünü ön plana çıkarmıştır. Bir yandan dünyada meydana gelen, gelişmeler ve bu gelişmelerin muhasebeye ve dolayısıyla muhasebe eğitimine etkisi, diğer yandan eğitim sisteminde zaten var olan; gelişmelerin muhasebe eğitimine zamanında yansıtılamaması, bilgisayar ve uygulama eksikliği ve eğitimde standardın sağlanamaması gibi sorunlar muhasebe eğitiminin yeniden yapılandırılmasını gerekli kılmaktadır. Bu noktadan hareketle, çalışmamızın dördüncü bölümünde küreselleşen ekonominin gereksinimlerine cevap verebilecek ve işletmelerin rekabet gücünü artıracak nitelikli iş gücünü yetiştirebilecek ve uluslararası standartlarda uygulanacak bir muhasebe eğitim sistemi için, model sunularak, çözüm önerilerinde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMuhasebe -- Öğretimen_US
dc.titleMeslek öncesi ve meslek içi muhasebe eğitiminin yeniden yapılandırılması ve geliştirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 159 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster