Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖnce, Saime
dc.contributor.authorMerkit, Ezgi
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9254
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 247570en_US
dc.description.abstractFirma değerinin tespitinde amaç, faaliyeti devam eden bir firmanın sahip olduğu gerçek değeri ortaya çıkarmaktır. Firmanın çevreyle ilişkileri, şöhreti, ürettiği ürünlerin niteliği, sosyal ve ekonomik faktörlerin firmaya sağladığı yararlar, müşteriler ve rakip firmaların durumu gibi konular değer tespitinde dikkate alınması gereken unsurlardır. Firma yöneticileri, firma ortakları, borç verenler, potansiyel yatırımcılar, kamu ve yarı kamu kurumları firma değerlemesiyle doğrudan lgilidirler. Firmaların işleyişiyle ilgili olarak ülkemizde mevcut yasal düzenlemeler, Vergi Usul Yasası, Türk Ticaret Yasası, Kurumlar Vergisi Yasası ve Sermaye Piyasası Yasası ile bu yasaların verdiği yetki uyarınca, ilgili kurumlar tarafından yayımlanan Genel Tebliğlerle yapılmaktadır. Firma değerinin tespitinde, temel analizler ve/veya teknik analizlerden hareket edilerek sonuca varılmaktadır. Çalışmamızın esasını oluşturan temel analiz, üç esaslı faktörden meydana gelmektedir. Bunlar; -Ekonomik faktörler, -Endüstriyel faktörler, -Firma ile ilgili faktörler olarak sıralanabilir. Firma değerinin tespitinde kullanılan yöntemler ise üç başlık altında toplanmaktadır: -Maliyet yaklaşımını temel alan yöntemler, -Gelir yaklaşımını temel alan yöntemler, -Piyasa yaklaşımını temel alan yöntemler. Firma değerinin tespitinde kullanılacak yöntemlerde, geçmişe ilişkin veriler ve geleceğe ilişkin öngörüler yanında, bazı finansal oranlardan da yararlanılır. Firma değerinin tespitinde yararlanılabilecek finansal oranlar; likidite durumunu analiz eden oranlar, mali yapı analizinde kullanılan oranlar, çalışma durumunu analiz eden oranlar ve karlılık oranları şeklinde gruplanabilir. Firmanın bir veya daha fazla dönemine ait mali tablolarında yer alan bilgiler esas alınarak hesaplanan finansal oranlar; firmanın bir bütün olarak incelenmesi, yorumlanması ve değerlendirilmesini sağlar. Bu açıdan bakıldığında finansal oranlar ile firma değerleme yöntemleri arasında kaçınılmaz bir ilişki söz konusudur. Dolayısıyla, değerleme yöntemleri uygulanırken, finansal oranlar vasıtasıyla firmanın geçmişteki durumu hakkında elde edilen veriler kullanılmak suretiyle bugün ve geleceğe yönelik tahminler yapılır. Çalışmamızın dördüncü bölümünde yer alan örnek firmamızda bu uygulamalara yer verilmiş ve bu ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectŞirketler -- Değerlemeen_US
dc.subjectMali tablolaren_US
dc.subjectİşletmeler -- Finansen_US
dc.titleFirma değerinin tespitinde muhasebenin rolü, finansal oranlar ile değerleme yöntemlerinin ilişkisi ve Isparta Göller Bölgesi Çimento Sanayi ve Ticaret A.Ş. (Göltaş) için bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 178 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster