Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Yavuz
dc.contributor.authorGüldoğan, Nil Esra
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9295
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 338730en_US
dc.description.abstractPerakendecilik alanındaki yoğun rekabet ve değişim, rekabet avantajı yakalamayı amaçlayan süpermarket yöneticilerini yeni pazarlama stratejileri ve taktikleri uygulamaya yöneltmiştir. Perakendeci markaları, tüketiciler için yeni bir alternatiftir ve düşük üretim maliyetleri, ucuz ambalajları, minumum reklam giderleri sayesinde üretici markalarına kıyasla daha uygun fiyatlarla tüketicilere sunulmaktadır. Bu çalışmada, üniversiteli bayan öğrencilerin süpermarket markası tercihleri ve süpermarket seçimine etkileri araştırılmıştır. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, perakendeci markasının tanımı, perakendeci markaları türleri, perakendeci markalarının gelişim süreci ve Türkiye'de perakendeci markalarıyla ilgili kısıtlamalar detaylı olarak açıklanmıştır. İkinci bölümde, üretici ve perakendeci markalarının karşılaştırılması, tüketicilerin perakendeci markası tercih nedenleri, satınalma riskleri ve perakendeci markası ilişkisi, perakendeci markalı ürünlerin avantajları ve dezavantajları, perakendeci markası karşısında üretici markası ve mağaza bağlılığı ve perakendeci markaları detaylı olarak açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise, üniversiteli bayan öğrencilerin süpermarket markası tercihleri ve süpermarket seçimine etkilerini belirlemek için bir anket çalışması yer almaktadır. Araştırmadaki veriler anket yardımıyla yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır.Anketlerin sonuçları betimleyici istatistiklerle verilmiş olup, araştırma konuya ilişkin sonuç kısmı ile tamamlanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici tercihlerien_US
dc.subjectMarka seçimien_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectSüpermarketler -- Pazarlamaen_US
dc.titleÜniversiteli bayan öğrencilerin süpermarket markası tercihleri ve süpermarket seçimine etkilerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 96 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster