Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Ayşe Sevgi
dc.contributor.authorKılıçer, Tuğba
dc.date.accessioned2015-12-04T05:35:15Z
dc.date.available2015-12-04T05:35:15Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9312
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 353830en_US
dc.description.abstractGünümüzde kitle iletişim araçlarının yarattığı mesaj karmaşası, pazarda aynı ihtiyaca cevap veren onlarca ürünün bulunması gibi etmenler tüketicileri satın alma kararlarında objektif ve bağımsız bilgi kaynaklarına yöneltmektedir. Tüketiciler satın almayı gerçekleştirmeden önce çevresindeki diğer tüketicilerden bilgi almakta ve ağızdan ağıza iletişim yoluyla elde etlikleri bu bilginin daha güvenilir olduğunu düşünmektedirler. Kişiler arası bu etkileşimler sonucu tüketiciler satın alma kararlarına yön vermektedirler. Literatürde ağızdan ağıza iletişimin etkisini çeşitli açılardan inceleyen çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışmalarda ağızdan ağıza iletişimin tüketicilerin bir ürün ve reklama karşı tepkileri üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu ileri sürülmektedir. Son yıllarda uygulamacıların da pazarlama stratejilerinde ağızdan ağıza iletişiminden faydalandıkları görülmektedir. Bu sebeple ağızdan ağıza etki ile ilişkili faktörlerin belirlenmesi, ağızdan ağıza iletişimden faydalanan ya da faydalanmak isteyen uygulamacılar için önemli olabilir. Bu çalışmanın amacı öğretim elemanlarının satın alma kararlarında ağızdan ağıza iletişimin etkisinin ve bu etkiyle ilişkili faktörlerin belirlenmesidir. Bu doğrultuda bilgi alınan kişinin (kaynak) ürünle ilgili uzmanlık düzeyinin, bilgi alan kişinin (alıcı) ürünle ilgili uzmanlık düzeyinin, kaynak ve alıcı arasındaki bağ gücünün ve alıcının algıladığı risk düzeyinin ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular katılımcıların satın alma kararlarında ağızdan ağıza iletişimden yüksek düzeyde etkilendiklerini göstermektedir. Ayrıca ağızdan ağıza iletişimin etkisi ile bilgi alınan kişinin ürünle ilgili uzmanlık düzeyi ve alıcı ile kaynak arasındaki bağın gücü arasında anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAğızdan ağıza reklamcılıken_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectTüketici tercihlerien_US
dc.titleTüketicilerin satın alma kararlarında ağızdan ağıza iletişimin etkisi : Anadolu Üniversitesi öğretim elemanları üzerinde bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 99 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster