Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOktal, Özlem
dc.contributor.authorÖnen, Hakan, 1967-
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9334
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 415844en_US
dc.description.abstractBilgi çağını yaşadığımız günümüzde bilginin değeri her geçen gün artmaktadır. Küreselleşen ekonomilerde bilgi teknolojileri ve iletişim ağları ile bilgiyi kısa bir sürede doğru olarak elde edebilmek, onu gerekli yerlere iletebilmek işletmelere rekabet avantajı sağlamaktadır. Bilgi kavramı işletmelerde yeni bir üretim faktörü olarak yerini almıştır. Bilgisayarların gelişimine başlı olarak işletmeler değişik bölüm ve süreçlerine hizmet eden bilgisayara dayalı bilgi sistemleri kurmakta, bu sistemler ile işletme faaliyetlerini gerçekleştirmektedirler. İşletmelerde bilgisayara dayalı bilgi sistemlerinin kurulması ile iş süreçlerinde ve organizasyon yapılarında büyük değişiklikler meydana gelmiştir. Bu iş süreçleri ve organizasyon yapısındaki değişiklikler, işgörenlerin işletme faaliyetlerini gerçekleştirirken daha verimli ve etkili olmalarını sağlayacak şekilde gerçekleştirilmelidir. Çalışanlar ne kadar başarılı, verimli ve etkili olurlarsa işletme amaçlarına ulaşmak da o kadar kolaylaşacaktır. Bu yüzden çalışanların bilgi teknolojileri ile desteklenen bilgi sistemlerine uyumunun sağlanması şarttır. İnsan-teknoloji uyumu işgörenin tatminini de beraberinde getirecektir. İşgörenlerin tatmini demek, onun yaptığı işi sevmesi ve böylelikle hem kendi hem de işletme için daha verimli olması demektir. İsletmelerde üretim faktörlerinden en önemlisi emek dolayısıyla insandır. İşletmeler için insan hem amaç, hem de araç konumundadır. İşgörenlerin yapmış oldukları işlerde başarılı olabilmesi etkili ve verimli bir şekilde çalışabilmesi, bir takım beklentilerinin ve ihtiyaçlarının karşılanması sonucu ortaya çıkan, onu yapmış olduğu işte mutlu veya mutsuz eden iş tatmini kavramı ile ilgilidir. İşletme içinde işgörenlerin tatminlerinin sağlanması, yönetimin en Önemli görevlerinden biridir. Tatmin güveni bağlılığı ve eninde sonunda elde edilen çıktıda iyileştirilmiş kaliteyi yaratır. Bu çalışmada bilgi sistemi kullanıcılarının iş tatminleri incelenmiştir. Bu amaçla iki işletmede uygulama çalışması yapılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYönetim bilgi sistemlerien_US
dc.subjectİş tatminien_US
dc.titleBilgi sistemlerinin iş tatmini üzerine etkilerinin değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 97 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster