Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErsoy, Nezihe Figen
dc.contributor.authorKutlugöz, Hasan
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9356
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 458612en_US
dc.description.abstractSon yıllarda pazarlama alanında görülen en büyük değişimlerden biri işlem yönlü anlayışın yerini ilişki yönlü bir anlayışa bırakması olmuştur. Günümüzde işletmelerin müşterilerine sunduğu düşük fiyat, yüksek kalite ve iyi hizmet, kısa vadede tüm rakipler tarafından yerine getirilebilir hale gelmiştir. Böyle bir rekabet ortamında faaliyet gösteren işletmeler için ilişkisel pazarlama, müşterileri ile uzun dönemli ilişkinin kurulması noktasında önemli rol oynar. Bu doğrultuda çalışmanın ilk bölümünde; kârı kısa dönemde arttırmaktan çok, müşterilerle uzun döneme dayalı etkin ilişkiler kurmayı amaç edinen ilişkisel pazarlama anlayışı genel olarak anlatılmıştır. Diğer taraftan, geleneksel pazarlama stratejilerinde, işletmelerin çalışanları, tedarikçileri ve dağıtımcıları gibi ilişkide bulunduğu taraflarla ile olan ilişkilerini müşteriler kadar önemsemediği görülmektedir. Müşterilere en iyi değeri sunmayı amaçlayan ilişkisel pazarlama, işletmenin müşterileri ile olduğu kadar tedarikçileri gibi diğer paydaşlarıyla da ilişki yönlü bir çabayı gerektirir. Bu bağlamda, bu çabaların geleceğinde ve alıcı işletmenin tedarikçisi ile olan ilişkisini sürdürme veya geliştirme kararında, ilişki kalitesi önemli bir rol oynamaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın ikinci bölümünde ilişki kalitesine ilişkin faktörler incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise, endüstriyel pazarda faaliyet gösteren alıcı ve tedarikçi işletme arasındaki iş ilişkisi incelenerek, işletmeler arasındaki uzun dönemli ilişkinin belirleyicisi olan ilişki kalitesi faktörleri nitel bir yaklaşımla analiz edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlişkili pazarlamaen_US
dc.subjectMüşteri ilişkilerien_US
dc.titleİlişkisel pazarlama çerçevesinde alıcı ve tedarikçi arasındaki ilişki kalitesi ve bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 159 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster