Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBenligiray, Serap
dc.contributor.authorÖner Koçak, Pınar
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9391
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 182650en_US
dc.description.abstractGünümüz global dünyasında iş dünyasının değişen şartları, organizasyonları yüksek performans ortaya koymaya ve hedeflerini giderek yükseltmeye zorlamaktadır. Bu da şirketlerin nitelikli insan kaynağına olan ihtiyacını arttırmaktadır. İnsan kaynağının geliştirilmesi gereğinden hareketle organizasyonlar birtakım süreçlerle yüksek performansı gerçekleştirmeye çalışmaktadır. Bu anlamda uygulanan performans yönetimi, organizasyon ve çalışanları ortak hedefler etrafında toplayan, bu hedefleri gerçekleştirmede gerekli tüm uygulamaları düzenleyen ve tüm kaynakların bu yönde etkili bir şekilde kullanılmasını sağlayan önemli bir süreçtir. Bu süreç organizasyonun hedeflerini gerçekleştirmenin yanı sıra çalışanın iş ve kişisel gelişimine önemli katkılar sağlar. Performans değerlendirme sonuçlarının çalışana geribildirim görüşmesi yolu ile aktarılması bunda önemli bir rol oynar. Bu çalışmanın amacı performans geribildirim görüşmesini incelemek ve bu görüşmenin etkili bir şekilde gerçekleştirilmesine ilişkin çalışan görüş ve beklentilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi performans değerlendirmesi yapılan bir kurumda- Eskişehir ilinde beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren ve Şubat 2010 itibariyle toplam 140 beyaz yaka istihdam edilen büyük ölçekli bir işletme- beyaz yaka çalışanları kapsamaktadır. Bu kişilerden performans geribildirim görüşmesinin etkili bir şekilde gerçekleştirilmesi için görüş ve beklentilerine ilişkin bir anket formunu doldurmaları istenmiştir. Söz konusu ankette katılanların demografik ve çalışma yaşamıyla ilgili özelliklerinin belirlenmesi için 10 soru, geribildirim görüşmesine ilişkin görüş ve beklentilere ilişkin 41 soru yer almaktadır. Performans geribildirim görüşmesinin etkililiğine katkı sağlayan temel faktörlerin belirlenmesi amacıyla verilerin analizinde faktör analizi yöntemi kullanılmış, bulgular değerlendirilmiş ve konu üzerinde çalışan yönetici ve akademisyenlere önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPersonel değerlemesien_US
dc.subject360 derece geribildirim (Personel değerlemesi)en_US
dc.titlePerformans geribildirim görüşmesi ve çalışanların konuya ilişkin görüş ve beklentilerinin belirlenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 119 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster