Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTimur, M. Necdet
dc.contributor.authorBaltacı, Alişan
dc.date.accessioned2015-12-04T01:52:34Z
dc.date.available2015-12-04T01:52:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9402
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 241567en_US
dc.description.abstractAmaca yönelik pazarlama 1980’li yıllardan bu güne başta Birleşik Devletler olmak üzere pek çok batılı ülkede uygulanmakta olan bir pazarlama iletişimi faaliyetidir. Son yıllarda ülkemizdeki şirketlerce de uygulamada kendisine yer bulan “Amaca Yönelik Pazarlama” faaliyetleri temelde tüketicinin sosyal bir olaya ticari bir işletme vasıtası ile dahil edilmesi çalışmasıdır. Bu vesile ile firmalar kendileri için tüketici nezdinde olumlu bir imaj yaratmaya çalışmaktadırlar. Günümüzde artan rekabet koşulları işletmeleri sürekli olarak daha farklı arayışlara itmektedir. Mevcut pazarlama faaliyetlerinin değişmesi ve gelişmesi de bu sebeple kaçınılmaz olmuştur. Bunlara paralel olarak günümüz tüketicisi de değişmektedir. Ürünlerin kalite ve fiyatlarının dısında seçim kriteri olarak sosyal dayanışmayı da göz önüne alabilmektedirler. Bu sebepledir ki, işletmeler için iletişim ve sosyal ortaklık çalışmalarının önemi de artmaktadır. Dolayısı ile rekabet üstünlüğü elde etmek isteyen işletmeler için amaca yönelik pazarlama faaliyetleri de gün geçtikçe daha büyük öneme sahip olmaktadır. Araştırmamızın amacı, tüketicilerin “Amaca Yönelik Pazarlama” faaliyeti ile karşı karşıya kaldığında kolayda tüketim malları için marka tercihlerinde bir değişiklik olup olmadığına dair bilgiyi ortaya koyabilmektir. Araştırmamızın sorusu; “ Süpermarket müşterilerinin amaca yönelik pazarlama faaliyeti ile karşılaşmaları durumunda marka tercihlerinde bir değişiklik meydana gelmekte midir?” şeklinde belirlenmiştir. Sonrasında araştırma problemine dair hipotezler ve bu hipotezleri test etmek üzere de 3 grup soru seti oluşturulmuştur. Soruların hazırlanmasından önce hem margarin üreten şirketlerden yetkili kişilerle hem de tüketicilerle bazı mülakatlar gerçekleştirilmiş, soru formu buna göre hazırlanmıştır. Araştırmada kullanılan veriler Ankara-Keçiören ilçesinde yaşayan süpermarket müşterilerinden toplanmıstır. Uygulama bölümünde anket ile toplanan veriler SPSS programı ile nicel yöntem kullanılarak incelenmiştir. Örneklem seçiminde “Kotalı Örnekleme” yöntemi kullanılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectMarka seçimien_US
dc.titleAmaca yönelik pazarlama çabalarının tüketicilerin margarin markası seçimine etkisi ve Ankara ili Keçiören ilçesi süpermarketlerinde yapılan uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVIII, 133 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster