Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErsoy, Nezihe Figen
dc.contributor.authorOkan, Mehmet
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9461
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 85520en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı tüketici etnosentrizmi kavramını sosyal bilimler bütününde tekrar ele almak, etnosentrizme tüm tutum ve davranışları yönlendiren bir kavram gözüyle analiz eden bir teorik çerçeveden bakmak ve hızlı tüketim malları gibi farklı ürün sınıflarında uygulanabilirliğini ve sonuçlarını değerlendirmek ve belirleyebilmektir. Aynı zamanda Türkiye gibi gelişmekte olan bir ülkede uygulanılabilirliğinin ve sonuçlarının tekrar denenmiş ve ne derece geçerli olabileceği görülmek istenmiştir. Üniversite öğrencileri arasında yapılan anket çalışması sonucunda hızlı tüketim mallarına yönelik etnosentrik eğilimleri demografik faktörlere göre kısmen farklılaşmakta iken; yurt dışı deneyimi ve yabancı kültürlere bakış açısına göre ise tüketicilerin etnosentrik eğilimleri farklılaşmaktadır. Ayrıca üniversite öğrencilerinin etnosentrik eğilimleri ile hızlı tüketim mallarında yerli marka tercih ve algısı arasında pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.subjectHalkbenciliken_US
dc.titleTüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin analizi ve hızlı tüketim mallarında bir uygulamaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVI, 218 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster