Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİmir Şıklar, Emel
dc.contributor.authorDoğan, Hamza, 1984-
dc.date.accessioned2017-08-07T14:18:51Z
dc.date.available2017-08-07T14:18:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9499
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 360498en_US
dc.description.abstractKaynakları rasyonel bir biçimde kullanma ve bu kaynaklardan sonuna kadar yararlanabilme yeteneği olan etkinlik, performansın en önemli boyutlarından biridir. Eğitim-öğretim hizmeti sunan ortaöğretim kurumlarında etkinlik ölçümü, bu kurumların kaynaklarını etkin kullanıp kullanmadıklarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilir. Etkinlik ölçümünde kullanılan başlıca yöntemler ise oran analizleri, parametrik ve parametrik olmayan yöntemlerdir. Bu çalışmada, Eskişehir İlindeki Anadolu Liselerinin 2013 yılı etkinlikleri, birden çok girdi ile çıktıya sahip karar birimlerinin etkinliklerini ölçü birimlerinden bağımsız bir şekilde göreli olarak ölçmeye yarayan, doğrusal programlama tabanlı ve parametrik olmayan bir yöntem olan Veri Zarflama Analizi kullanılarak ölçülmüştür. Çalışmada Anadolu Liselerinin toplam etkinlik skorları çıktıya yönelik CCR modeli, teknik etkinlik skorları çıktıya yönelik BCC modeli kullanılarak hesaplanmıştır. Eğitim sürecini iyi bir biçimde tanımlayan ve bütün Anadolu Liseleri için ortak olan üç girdi ile üç çıktı belirlenerek yapılan göreli etkinlik ölçümü sonucunda, etkin olmayan Anadolu Liselerinin etkin hale gelebilmeleri için yapmaları gereken iyileştirmeler hakkında bilgiler verilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerformans -- Ölçümen_US
dc.subjectPerformans -- Değerlendirmeen_US
dc.subjectVerimliliken_US
dc.titleEskişehir ilindeki Anadolu Liselerinin göreli etkinliklerinin ölçümüen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 114 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster