Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorLezki, Şenay
dc.contributor.authorBayazit Bedirhanoğlu, Şule
dc.date.accessioned2018-07-26T14:32:10Z
dc.date.available2018-07-26T14:32:10Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9530
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 81597en_US
dc.description.abstractİnsanlar günlük yaşamlarında birçok konuda karar verme durumu ile karşı karşıya kalırlar. Günlük yaşantımızda verdiğimiz kararların bir kısmı çok basit yapıda olurken bir kısmı ise üzerinde ayrıntılı düşünmeyi gerektirecek derecede karmaşık yapıda olurlar. İşletmeler açısından bakıldığında ise karar verme sürecinin uygulanması ve bu süreç sonunda bir kararın elde edilmesi önemli ve zaman harcanması gereken faaliyetlerdir. İşletmeler çoğu zaman birbiriyle çelişen birden fazla kriter yada amaca yönelik karar verme durumlarıyla karşı karşıya kalırlar. Böylesi durumlarda farklı karar verme yaklaşımları içinden çok kriterli karar verme yöntemleri olarak sınıflandırılan yöntemlerden yararlanılır. Çok kriterli karar verme yöntemleri, birden fazla kriterin değerlendirilmesini gerektiren karar problemlerinde, karar problemine ilişkin verileri iyi bir biçimde analiz edebilme ayrıca nitel ve nicel yöntemleri birlikte değerlendirebilme olanağı vermektedir. Kısaca KOBİ olarak ifade edilen Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, dünya genelinde olduğu gibi Türkiye'de de giderek artan bir öneme sahiptir. Ekonomi içerisinde sayıca önemli yer tutmaları, tüketicilere son ürün, büyük işletmelere ara ürün üretmeleri, önemli bir istihdam alanı oluşturmalarından dolayı ekonomilerin temel yapı taşlarından biridir. Ekonomide böylesi bir öneme sahip olan KOBİ'ler, gerek kuruluş gerekse büyüme aşamalarında birçok sorunla karşı karşıya kalırlar. Bu sorunlarının temelinde ise finansman sorunları yer almaktadır. Finansman sorunlarının çözümünde KOBİ'lerin en önemli başvuru noktaları bankalardır. Bu nedenle çalışma kapsamında KOBİ'lerin banka tercihlerinde etkili olan kriterlerin neler olduğu ve bu kriterlerin önem dereceleri çok kriterli karar verme yöntemlerinden biri olan AHP yöntemi analiz edilmiştir. Böylece bankalara mevcut KOBİ müşterilerini portföyünde tutma ve yeni KOBİ müşterilerini kazanma açısından yapması gereken öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKüçük işletmeler -- Finans -- Türkiyeen_US
dc.titleKOBİ'lerin banka tercihini etkileyen kriterlerin AHP yöntemi ile belirlenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 121 yaprak + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster