Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzata, F. Zeynep
dc.contributor.authorLujja, Abubakar
dc.date.accessioned2018-03-19T10:58:13Z
dc.date.available2018-03-19T10:58:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9547
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 300172en_US
dc.description.abstractTüketici bağlılığı artan bir şekilde rekabetçi ticaret ortamındaki önemli konulardan biri haline gelmektedir. Hem araştırmacılar hem de uygulamacılar farklı kanallar aracılığı ile tüketici bağlılığının nasıl geliştirilebileceğine odaklanmaktadırlar. Sosyal ağların ortaya çıkması tüketici davranışlarında ve marka ilişkilerinde önemli derecede değişime neden olmuştur. Eşsiz özellikleri ve yapısı ile Sosyal Ağ Siteleri, tüketici ve marka ilişkisi ve anlık tüketici bağlılığı oluşturmak için üst düzey bir avantaj sunmaktadır. Araştırmacılar ve uygulamacıların tüketici bağlılığına çok önem vermesine ragmen, hala bağlılığın tüketici davranışlarını nasıl etkilediğinin anlaşılmasına ihtiyaç vardır. Bu yüzden, bu araştırma SNS'de tüketici bağlılığının sonuçlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca araştırma tüketici bağlılığını davranışsal, bilişsel ve duygusal boyutları kapsayan çok boyutlu bir kavram olarak incelemektedir ve bu bağlamda tüketici bağlılığının bu üç boyutunun marka sadakati, tatmin, taahhüt ve güven gibi biresel sonuçları nasıl etkilediğini belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmada nicel araştırma deseni kullanılmakta ve araştırma için geliştirilen hipotezlere dayanan bir model geliştirilmiştir. Veri toplamak için anket kullanılmıştır ve anket. Anadolu Üniversitesi yaz okulu öğrencilerine uygulanmıştır. Bu araştırmada durum olarak Facebook seçilmiştir. 400 anket ile very toplanmış ve 387 geçerli anket analize tabi tutulmuştur. Araştırma verileri SPSS versiyon 20.0 ile analiz edilmiştir. iv Sonuçlar göstermektedir ki, duygusal ve davranışsal tüketici bağlılığı boyutları marka sadakati için; duygusal tüketici bağlılığı tatmin için; bilişsel ve davranışsal tüketici bağlılığı taahhüt için; davranışsal ve duygusal bağlılık boyutları ise güven için önemli göstergelerdir. Özet olarak çalışma marka sadakati, tatmin, taahhüt ve güvenin Facebook gibi bir online platforda tüketici bağlılığının muhtemel sonuçları olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici davranışıen_US
dc.titleThe consequences of consumer engagement in social networking sitesen_US
dc.title.alternativeSosyal ağ sitelerinde tüketici bağlılığının sonuçları.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 85 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record