A descriptive study on e-marketing in Sudan
Özet
Çalışma, Sudan'daki e-pazarlama üzerine betimleyici bir çalışma incelemeyi, Sudan iş dünyasında e-alışveriş konseptine yönelik müşterilerin davranışlarını analiz etmenin yanı sıra yöneticilerin kendi üretim şirketlerinde e-alışverişi benimseme algısını daha iyi anlamayı amaçlamaktadır. Bu hedeflere ulaşmak için, 400 kişilik bir müşteri anket çalışmasından ve Sudan Üreticiler Federasyonu listesinden seçilen ancak Sudanlı şirket örneklerinin sınırlı olmasını göz önünde bulundurarak, genelleştirilemeyecek 56 şirketten elde edilen örnek verileri analiz etmek için istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Çalışmanın ana sonuçları, Sudan iş ortamının, şirketler ve müşteriler için de e-pazarlama faaliyetlerini başlatmaya çok uygun olduğunu gösterdi. Sonuçlar, Sudan'daki iş büyümesi için e-pazarlamanının gerekliliğini açıkça ortaya koydu. E-pazarlamanın önemi, e-pazarlamanın Sudan'daki iş ortamının büyümesi ve pazarlama operasyonlarını daha kolay ve kullanışlı hale getirme konusundaki etkin rolü konusunda müşterilerin yüksek farkındalıklarından kaynaklanmıştır. Ayrıca, gerekli altyapıyla birlikte Sudan pazarında e-pazarlamanın oluşturulmasına yönelik oldukça büyük bir ihtiyaç mevcuttur. Çalışma hem şirketler hem de müşteriler için öneriler getiriyor. Şirketler için, diğerlerinin yanı sıra, Sudan'daki önemli aktörlerin atölye çalışmaları, hizmet içi eğitimler yapması, internetin hızının artırılması, güvenlik seviyesinin yükselmesi, internet hizmetlerinin yaygınlaştırılarak kullanıcıların gizliliğinin korunması yoluyla internet hizmetleri altyapısının geliştirilerek e-pazarlamanın avantajları hakkındaki bilincin artırılmasını önermektedir. Bu çalışma Müşteriler tarafı için, diğerlerinin yanı sıra, müşterilerin güvenliğini arttırarak, kullanıcıların gizliliğine saygı göstererek, e-pazarlamanın güvenli kullanımı konusunda müşterilere güvence sağlayarak müşterilerin e-pazarlama işlemlerinin avantajları hakkında bilgilendirilmesi amacıyla sosyal medya ve interneti kullanarak e-pazarlamanın avantajları hakkında müşterilerin farkındalığını artırmayı tavsiye etmektedir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9608
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]