Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzata, F. Zeynep
dc.contributor.authorAksoy, Ekin
dc.date.accessioned2018-09-20T09:34:31Z
dc.date.available2018-09-20T09:34:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9613
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 491463en_US
dc.description.abstractGünümüzde birçok firma sosyal medyayı farklı pazarlama amaçları için kullanmaktadır. Sosyal medyanın markalar tarafından yoğun olarak kullanılması, bu platformun markalara sağladığı avantajlardan kaynaklanmaktadır. Ancak bu avantajlardan yararlanabilmek için markaların bir içerik stratejisine sahip olması gerekmektedir. Bu bağlamda doğru içerik stratejisiyle sosyal medya, markalar için çok daha etkili bir araç olabilir. Bu çalışma hangi içerik tiplerinin markalar tarafından en çok paylaşıldığını ve bu içeriklerden hangilerinin daha çok tüketici bağlılığı oluşturduğunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada örneklem olarak Facebook’ta resmi hesabı olan 50 marka seçilmiştir. Araştırmacı 778 markalı gönderinin içeriklerini kodlamış ve analiz etmiştir. Araştırma yöntemi olarak içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre kurumsal bilgi (%81,7), dolaylı olarak satın almaya çağrı (%13,1), belirli bir olaya ya da olguya ilişkin markanın düşünceleri (%49,4), ürünün kendisi (%66,6), sahip olma (%23,8), ve yazılı metin (%99,6) kendi kategorilerinde en çok kullanılan içerik tipleri olmuştur. Tüketicilerin sosyal medyada markalarla olan etkileşimini ifade eden tüketici bağlılık oranları ise genel anlamda düşük seviyede olmakla birlikte parça ve içerik (%29,33), kullanıcıların gönderiyi paylaşmasını istiyor (%75), resmi bayramlar (%30), ürünün test edilmesi (%33,3), başarı (%50) ve hashtag (%25) bulundukları kategorilerde en çok bağ kuran kriterler olmuştur. Ayrıca sonuçlar bağ kurmada en başarılı olan sektörün hızlı tüketim olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.titleSosyal medya içeriklerinin marka takipçileri ile bağ kurma üzerine etkisi : markaların facebook gönderileri üzerine bir içerik analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXV, 128 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster